Gå til innhold
Arkivverket

[#82652] Stephen Larsen, Sørvær, Gildeskål, Skifte 1752


Gjest magne jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Har du referansen til skiftet, sånn at vi kan se litt mer på hvem Stephen var gift med og barna hans i fall det er noe forbindelse med Mari Pedersdatter her?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Køhl

Hei Jeg vil ikke påstå at Mali Pedersdatter er nevnt som arving, men hun har fått utlagt en sauskinnsfell av verdi 1Rdl. Dette kan jo være en tjenestepike som utestående lønn f.eks. Når du ser på summene som arvingene fikk så var jo de på over 200 rdl.http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24939/285 Skiftet starter her på høyre side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest magne jensen

Virket ikke lenke? Prøver på nytt. Skifteprotokoll 1745-1753 (side 283) Lenke Stephen Larsen var gift med Margrete Nielsdatter (Røberg). Stephen og hans familie har vært debatert flere ganger her i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Køhl

Dette er arvingene: 10. Niels Stephensen som er død, men en enke og barn arver hans del 11. Stephen Stephensen 12. Berithe Stephensdtr som er død, men har barn som arver hennes del 13. Lisbeth Stephensdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest magne jensen

Takk for hjelp. Har satt meg fore og lære gotisk skrift. Har begynt med dette skiftet. Har ikke kommet serlig langt som dere skjønner. Dette blir jo lokalhistorie for meg. Mange 'sentrale' personer i Fleinvær blir skiftet etter like etter 1750.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.