Gå til innhold
Arkivverket

[#82658] En brevvenn fra 1940-45 fra Gjudbrandsdal eller Hallingdal.


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Fra 1940 til 1945 hadde jeg en brevvenn som jeg ikke kan huske navnet på. Det startet fra et Barneblad i årene mellom 1940-45. I 1945 flyttet vi fra Nord Norge og brevene ble sansynligvis kastet av mine foreldre. Jeg husker ikke navnet hans, Jeg mener å huske at han bodde i enten Gudbrandsdalen eller Hallingdalen. Det hadde vært utrolig hyggelig for meg om jeg hadde fått kontakt. Jeg vet jo ikke om han lever i dag, men kanskje er der noen som kan kjenne han utfra bildet av han som jeg legger inn her. Det hadde vært utrolig morro om vi hadde fått kontakt! Med vennlig hilsen Birger Forsmo

bilete10548.1940.img-01-01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Stavehaug

Hei Birger!Eg fekk eit mindre sjokk da eg fikk sjå biletet av syskjenbarnet mitt, Halvor Grøgard, f. 1933 !! (eg har same biletet i albumet mitt). Halvor (og eg) er f og uppvoksne i Ål i Hallingdal, så du hadde rett på Hallingdal! Om du tek kontakt med meg på e-mail: lars.stavehaug@refmet.se så skal du få veta meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Lars Stavehaug! Hjertens, hjertens takk skal du ha!! Jeg blr så glad at tårene kom frem.Med beste og hjerteligste hilsen!Fra Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Da jeg leste denne historien og at brevvennen ble funnet, ser jeg at det er intresse for oss andre å få høre hvordan det gikk når vennen ble funnet? Jeg hadde også hjelp gjennom forumet til å finne en person i Sverige. Jeg fant personen og han jeg lette for og den svenske damen fikk igjen kontakt etter 63 år. Jeg behøver vel ikke å si at gleden var stor. Se Tema 72571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, jeg har fått svar, men ikke fra han. Hans sykdom er årsaken til det. Noe mer kan jeg ikke si. Bare dette at det var en trist tilbakemelding.Mvhj. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.