Gå til innhold
Arkivverket

[#82666] Uniformer


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

I og med at Lars var officer i Sør Afrika og da tilknyttet den Engelske her, er det vel stor sansynlighet om at uniformenen også var tilknyttet den perioden og løsningen er nok å finne blandt de engelske uniformer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Otto Jørgensen

Nytt bilde!!Dette er bilde av en kar ved navn Bernhard. Mer vet jeg ikke om personen enda.Så vidt jeg kan lese under bildet, så er det fra Harstad.Noen ideer om uniform og person?

bilete10656.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

I og med at bildet ligger i et familiealbum og ettr så langt jeg vet, er det er ingen med navn Holmen, så tror jeg ikke det kan stemme. Desverre ser det ut til at levende slktninger ikke vet annet Bernhard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Hei. Lurer på om ikke luen til 'Bernhard' tilhører Forsvarets musikkorps Harstad. Har du noen i slekta som kan han tilhørt der ?Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Helt ukjent. Siden dette er konas slekt er det vel begrenset hva jeg vet, men slekta har vi diskutert mange ganger og aldri hørt at noen har musikalske.Jeg vet at en annen person var på Underofficerskolen i Harstad, men han døde på Harstad sykehus.Muligens har du koblet noen grå Celler hos meg, som bør arbeides mer med.Var det underofficerskole i Harstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

til (6)Så langt har jeg avklart at dette er Bernhard Johannes Iversen født 23 okt 1889 i Digermulen, Valvåg, Tjeldsund og at han døde mens han gikk Underofficerskolen i Harstad 23 feb 1910. Jeg har ikke funnet hans dødsfall i kirkebøker eller evt. militære kilder. Dette er fra muntlige tilbakemeldinger.Er det noen som kan begrefte sluttens av hans liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Otto Jørgensen

Nok en stilig kar i Uniform som jeg ikke kjenner med må være i slekta til min kone. Bildet er tatt hos Helga Wikborg i Trondhjem. Ellers er her ingen merknader til bildet. Fortsatt hvilken uniform og kjenner noen til karen?

bilete10834.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.