Gå til innhold
Arkivverket

[#82678] Nils og Mons (Mogens) Monssøner (Mogenssøner) i Lom frå ca 1738


Gjest Arnfinn Kjelland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Kjelland

To karar med desse namna gifta seg i Lom: Nils, i 1740 med Mari Nilsd. frå Sør-Hågån i Nedre Bøverdalen (vart brukarar der) og Mons, i 1744 med Rønnaug Trondsd. frå Berge i Vågå (dei kjøpte Kvåle i Nedre Bøverdalen i 1749).Det kan vere grunn til å tru at desse to var brør, både pga. namnet og for dei var fadrar ved første barnedåp for kvarandre. Nils var elles fadder i Lom første gongen i 1738.Mons / Mogensnamnet er ukjent i Ottadalen (prestegjelda Lom og Vågå) på denne tida.Ein finn Nils (m. familie) i Bygdabok for Lom band 3 s. 315 og Mons i same band s. 530. Der er det nemnt ein teori om at dei kom frå Vestlandet.Nokon som kan ha nokon ide om kvar desse kom frå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har en Niels Mogensen, født ca 1700 i Nord Rana. Han ble gift 25.10.1739 med Ana Jensdatter. Han fikk en sønn i 1775 som heter Nils Mogensen. Ellers har jeg ikke vært borti Mogensnavnet,Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg vet det på slutten (eller kanskje midten)av 1600-tallet var en fogd i Sogn med navnet Mogens. Så navnet var i alle fall brukt i vest på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Takk for innspel.Ja, eg ser at namnet Mons / Mogens òg finst i ein del 1700-talekjelder frå Vestlandet, t.d. 'Mogens' i Baroniet Rosendal: Hovedmanntall ekstraskatten 1763 og 'Mons' i Trulova og vigde i Kvinnherad 1710-1753 på Digitalpensjonatet.Men nøkkelen til å knekke nøtta trur eg nok ligg i _relasjonen_: kan to brør Nils og Mons / Mogens Mons- / Mogenssøner f. mellom 1700 og 1720 finnast utan at ein veit meir om kvar det vart av dei, er nok identifikasjonan relativt trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hadde de to Monssønnene barn som hadde samme navn? Jeg tenker på oppkalling etter eventuelle felles besteforeldre. Mons er jo greit nok, men hadde de feks døtre som het det samme - oppkalling etter en felles farmor...???Bare litt tankespinn. Finnes det skifter etter Nils og/eller Mons?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Du har sjølvsagt eit poeng der.Nils hadde barna: Rannei, Anne, Mons, Marit, Marit, Mons, MariKona til Nils: Mari Nilsd., mor hennar: Anne.Mons hadde barna: Mons, Anne, Rannei, MonsKona til Mons, Rønnaug Trondsd., var frå Vågå, så der veit eg ikkje namnet på moraFadrane er førebels ikkje sjekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai M Kveum

Det finnes en del 'Mogenser' i NST. NST IX, s.294 har en artikkel om Nils Mogenssøn 1585 1650 på Aalstad i Vang på Hedemarken. En annen ref som kan være av større interesse er: Efterslekt av Mogens Leene på Ringsaker. NST XI, s.284. Det hele ender opp med et barnløst ekteskap med Thore Rasmusdtr, enke etter Erik Larsen Andvord, men Thores dattersønner av første ekteskap tok navnet Wiborg. Kan det ligge noe her? Som det står i artikkelen: På denne måten opstod temmelig innviklede slektskapsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her tror jeg det er en Just Trondsen i sjeleregisteret for Vågå 1736 – se til høyre – men gårdsnavnet er Sannes - Oppland fylke, Vågå, Sjeleregister nr. (1736-1736), Annen liste 1736, side 16-17. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4113&idx_id=4113&uid=ny&idx_side=-10>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er Sevald Trondsen Sannes - Oppland fylke, Vågå, Sjeleregister nr. (1736-1736), Annen liste 1736, side 34-35. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeDet ble gift en Sevald Trondsen i Lom – hun som skulle blitt hans første kone døde før copulationen Lenke, og Sevald ble gift i 1755 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.