Gå til innhold
Arkivverket

[#82681] Oppland: Magnus Mathiassen f. 1890 Vardal


Gjest Randi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Er det noen som har bygdebøker for Vardal og kan se under husmannsplassen Nyborg under Prestegården hvor det ble av Magnus Mathiassen f. 1890. Hvem giftet han seg med?Prøver å bruke elimineringsmetoden. Er usikker på om jeg har funnet riktig Magnus. Han jeg leter etter skal være født 7. januar 1890 - og han er begravet på Gran. Det ser jeg på Disnorges gravminner. Han jeg finner i FT1900 som passer er født i Vardal i 1890. Ifølge kirkeboken har denne Magnus fødseldato 12. januar.mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Hei, Takk for hjelp, Ann-Mary! Det er riktig Magnus du har funnet. Den Magnus jeg leter etter skal være født 7.1.1890 og giftet seg med Konstanse Lovise.Jeg er ute etter å koble denne til den Magnus som bodde på husmannsplassen Nyborg under Prestegården i Vardal ved folketellingen 1900. Skulle derfor gjerne hatt tilgang på bygdebøkene for å sjekke at dette er rette mann. (for å se om Konstanse Lovise nevnes der blant annet)mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

Det er nok ikke den Magnus Mathiassen du er på leting etter. Magnus Mathiassen Nyborg og Kamilla Olsen hadde datteren Margit Olaug til dåpen i Vardal 21.07.1912.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

Kanskje din Magnus Mathiassen er svensk? Hva vet du om kona Konstanse Lovise, hvor ble hun født og hva het barna deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Kan han ha vært fra Toten tro?Jeg vet lite om slekta siden dette er oldefaren til en venninne av meg. Hun og familien er veldig interesser ti å vite mer. Konstanse Lovise skal ha vært fra Oslo og hun ble adoptert bort - vet ikke om hun ble adoptert til eller fra Oslo. Fødselsdatoen hennes står på Disnorges gravminner.De hadde en datter som het Petra (gift Gjerdingen).mvh Randi randihag@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Kan det være Karl Magnus født 7.1.1890 Ås, Vestre Toten, sønn av Matias Olsen og Johanne Karine Jonsd., Hagebakken under Nergaard:Kildeinformasjon: Oppland fylke, Ås i Vestre Toten, Klokkerbok nr. 9 (1888-1900), Fødte og døpte 1890, side 18. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8964&idx_id=8964&uid=ny&idx_side=-22>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Ja, dette tror jeg er riktig mann! Tusen takk!Må finne vielsen nå, slik at jeg kan få dette bekreftet. Tipper på at vielsen er et eller annet sted på Toten eller Hadeland. Kan kanskje også hende det finnes bygdebok for Ås på Vestre Toten slik at det eventuelt kan bekreftes noe der. Under gården Nergaard, som du skriver.Dette var topp altså, Bjørg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Du er så flink og rask, Ann-Mary!Jeg klarer ikke å finne dem i folketellingen 1900. Det pleier normalt å være en smal sak, men mulig jeg har lett meg blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.