Gå til innhold
Arkivverket

[#82682] Tegnstad, Hanestad, Rendalen


Gjest morten undseth
 Del

Recommended Posts

Gjest morten undseth

Dette er/var et sted/bruk/plass på Hanstad under Broen/Berge, Øvre Rendal iflg. J.B.Bull, slektshistorie s. 109.Det er en fjern slekting av meg i fra Minnesota, Usa som lurer på dette, iflg han ble det bruket nedlagt rundt 1930. Hans oldefar, Ola Gjermndsen Tengstad (1849-1910) kommer herifra. Denne karen emigrerte til UsaHar noen noe mere kunnskap/kjennskap til denne plassen, hvor den lå m.m og ev. deres beboere/etterkommere?. All info motaes med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

I den nevnte gårds- og slektshistorien ser du at Ole Gjermundsen og hans kone Kristine Andersdatter (1860-1917) hadde barna Anne (f.1887 - utflyttet), Sigrid (1888-1893), Gina (f.1889) og tvillingene Anna (f.1892 - budeie på Myrberget i 1933) og Maren (f.1892).Anna hadde en sønn Kaare, født utenfor ekteskap i 1913 (far: Otto Lundberg), mens Maren finnes omtalt under Hamn nedre på s.102. Hun hadde to sønner født utenfor ekteskap med samme barnefar, Karl Skoglund fra Sverige: Ole Kristian (f.1912 - gift på Tolga) og Arne (f.1917).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Ole Kristian Karlsen Tingstad (født 20/1 1912) ble gift 15/5 1936 på Tolga med Tea Helene Andersdatter Olsgård (f. 7/3 1911). Han var da gårdbruker på Kåsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Jeg glemte å lenke til vielsen på Tolga i 1936. Her er den - se par nr.2 nest nederst på denne siden - Lenke (Hedmark fylke, Tolga i Tolga, Klokkerbok nr. 17 (1919-1950), Ekteviede 1936, side 19).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morten undseth

Takk så mye begge to, jeg rekker knapt å se på det dere har skrevet nå, men jeg var så nysgjerrig så jeg måtte se etter om det har kommet noe, men om litt får jeg bedre tid så skal jeg se nærmere på det førkaren i Minnesota og får titte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.