Gå til innhold
Arkivverket

[#82686] Hjelp til tyding av vielsen til Andreas Hansen 16 mai 1830 i Borre, Vestfold


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

Jeg finner Anne Dorthea Amundsdtr. sin konfirmasjon i 1822, men ingen opplysninger om alder. På foreldrene står det bare Husmand? Amund Bakken og Kari.I feltet feltet for hvor og når vaksinert står det noe jeg ikke klarer å lese. Er det noen som kan tyde dette for meg?nr.32 h.side:Lenke mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Fra mine rettelser / tilføyelser til Borre bygdebok klipper jeg: Bakken u/Borre prestegård: Amund Mathisen 1749-1839,g.2.0605 1806 Kari Olsdatter. 1.Inger Maria 1807 Hagen u/BP. 2.Anne Dorthea ca.1807,konf.1822.g.1830 Andreas Hansen Valmestad,Vivestad i Ramnes 1806. 3.Ole 1710 1813 Bakken u/Gunnerød u/BP), konf.1828,g.2812 1843 i Våle Marie Madsdatter 1807 Våle(?). På Adal østre i 1865. 4.Amund 1818 Gunnerød. Amund bodde ikke i Vestfold i 1801. Jeg finner ikke Anne Dorthea døpt i Borre. Hennes alder er oppgitt til 23 år i 1830: Lenke Det stemmer jo også med konfirmert i 1822.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk Jon ErikDa fikk jeg foreldrene hennes på plass.:-)Har forsøkt å søke på nett etter digital bygdebok for Borre, men finner bare opplysninger om at den er under arbeid, og ingen opplysninger om når den forventes ferdig.Ligger dine rettelser / tilføyelser på nett?Finner Slagen, men det er vel ikke den samme?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Sitter inntil videre på ca. 530 sider (søkbare i Word) med rettelser / tilføyelser til denne boka. Sjekker naturligvis materialet mitt på konkrete forespørsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Ja, det håper jeg også. For noen år siden startet Lokalhistorisk senter et prosjekt for å digitalisere Borre bygdebok og flette inn mitt innsamlede materiale, men hele saken havarerte etter kort tid pga. manglende økonomisk dekning for godtgjøring til innleid hjelp for å få utført arbeidet. Mitt materiale fra den gang (har siden økt med 50-60 sider) befinner seg antakelig i senterets samling, men jeg har aldri hørt noe mer fra dem! Dette er alt som foreløpig finnes, og det har ikke vært bevegelse i prosjektet på laaaang tid: [url="http://www.lhs.no/nor/Lokalhistorie/Borrebygdebok>http://www.lhs.no/nor/Lokalhistorie/BorrebygdebokHer har du hva jeg skrev om dette i 1986!!!):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.