Gå til innhold
Arkivverket

[#82690] Klokker og Kullskriver Christian Riis og Berthe Bindholt


Gjest Leif B. Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif B. Mathiesen

Iflg. Hof bygdebok. (Hof i Vestfold)Christian Riis (f. ca. 1747) var gift med Berthe Pedersdatter Bindholt (f.ca.1748)Christian Riis var kull-skriver ved Eidsfoss Jerverk. Bodde på plassen Ruelsrud i 1784.Ble klokker i Hof og bodde på Brenne (Hof prestegård) i 1798.Reg. i FT 1801 som klokkerLenkeMine spørsmål er: Hvor og når er Christian Riis født?Hvor og når er Berthe Bindholt født?Når ble Christian og Berthe viet?Hvem er Peder BindholtJeg kan ikke se at Riis eller Bindholt er gårder i Hof.Jeg håper at noen allerede har forsket på dette og vet svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif B. Mathiesen

Hvordan har dette innlegget fåt feil overskrift? Jeg skrev Klokker og Kullbrenner Christian Riis. Innlegget lå inne med riktig overskrift i 10 minutter så forsvant det og dukket opp igjen med denne overskriften Jeg er ukjent med dette forumet. Er det mulig og korrigere tema-overskriften tilbake til den oprinnelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det er ikke bare overskrift/tittel som er feil her. Hvis man går inn på debattforumet/Brukarforum fra DAs førsteside, så ser man at også trådstarters navn er feil. Her står det Erling Jensen som trådstarter! Det var vel kanskje han som hadde spørsmål om kirker og gravlunder, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Dette har hendt for meg også en gang.... Det viste seg at begge innleggene ble registret samtidig og serveren rotet det til.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Leif B. Mathiesen

Det er desverre ikke kommet noe nytt i saken.Når det gjelder navet Riis. Hvor mange Riis-gårder var det i på Østlandet på 1700 tallet?Jeg har prøvd å lete i Tyskland på Binholt navnet uten resultat. Finnes det noen referanse til navnet Binholt i Norge på 1700 tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.