Gå til innhold
Arkivverket

[#82697] de norske jernbaner og deres personale


Gjest terje gillesen
 Del

Recommended Posts

Gjest terje gillesen

fikk nettopp inn bøkene om norske jerbanefolk, utgitt 1959 2 bind..... hvis noen ønsker kopi, utskrift eller opplysninger i disse bøker,... stiller jeg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terje gillesen

dessuten har jeg bygdebøker for beitstaden i nord trøndelag og meråker og floren i øvre stjørdal samt..lånke. har også ørlandsboka bind 2...trenger du noe her.....gi beskjed, så skal jeg hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn løkken

Har du mulighet for og sjekke disse :- Andreas Johnsen Nyeggen konduktør / overkonduktør , bosatt på Lillehammer .- John Avlesen , Østerdalen / Løten - Peder Avlesen , Østerdalen , Alvdal - Gurin Avlesen , Østerdalen , AlvdalMvh. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terje gillesen

ingen sverre nøkleby, den eneste avlesen i hamar distrikt er annar avlesen. og ingen av de øvrige kan jeg finne. så det var da en dum bok. det ser ut til at den omhandler kun de som fortsatt lever (1959) den er oppdelt i oslo, bergen, drammen, stavanger, trondheim, og narvik distrikt, dessuten karmøyruta.(biltransporten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Thorvaldsen

Bøkene 'Små-tog på Spinkle skinner gjennem det indre av Vestfold' og 'Jernbaneminner fra Vestfold'; begge av Asbjørn N. Jakobsen har grundige lister over de som var ansatt på Tønsberg-Eidsfoss-banen og på Holmestrand-Hvittingfoss-banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Trenger hjelp til å finne Karl Johannesen f 1879 i Saltdal Han bodde i Oslo når dattern ble født. Lenke ludvigsen&nr=52&antinnlegg=5&startnr=&antall=&spraak=#anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andresen

Til Sissel i nr 9, jeg har 'Jernbane kalenderen' fra 1941, den mangler mange sider men jeg finner på side 89 Oslo distrikt stasjonsbetjenter: Sverre Nøkleby f.13.06.1896, antatt 1.12.1916, ansatt 1.2.1918, lønn kr.3650, adresse Eidsvoll. mvh,Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andresen

Til Bjørn i nr 10, 'Jernbane kalenderen' fra 1941, Hamar distrikt, overkonduktør, Andreas J. Nyeggen, f.17.12.1885, antatt 24.11.1908, ansatt 20.8.1910, lønn kr.4250, adresse Lillehammer. mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andresen

Til Bjørn i nr 10, samme bok Gurin Jonsen Avlesen, f.3.7.1892,Hamar distrikt, Baneformann, ansatt 5.4.1914, lønn kr.3800, adresse Bellingmo. Dette er eneste med navn Avlesen. mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andresen

Til Rolf i nr 11 og 16, 'Jernbane kalenderen' 1941 side 79 Oslo distrikt, Telegrafister, Alf Einar Jerpseth f.27.12. 1892, antatt 15.5.1912, ansatt 1.11.1913, lønn kr.3700, adresse Seterstøa. mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Bjørn(10)Linjepersonalet Hamar distrikt:Guren Avlesen, pensj. baneformann. Født 3-7-1892 i Alvdal. Gift med Berte Marie Flatås, f.8-4-1893 i Folldal. Barn: Magna, Ingerid, John, Harald og Annar.Beg. som sesongarb. 1909, kst.banevokter 1911, bv. 1914, b.form. 1922. Pensj. 1952. Jenb.skole 1921. Medl. av herredsstyret, formannskapet og en rekke komm. utvalg i flere perioder. Hobby: Jakt og fiske.Faren John var b.form., broren Andreas Nyeggen var overkond., broren Harald banev., sønnene John, Harald og Annar er henholdsvis j.eksp., togf., og togf.asp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.