Gå til innhold
Arkivverket

[#82710] Cajsa Jansdotter Hedberg fra Boda Sogn i Varmland, Sverige


Gjest Jan Anderssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Anderssen

Cajsa Jansdotter Hedberg angivelig født 1776 i Boda Sogn I Varmland, Sverige. Cajsa Jansdotter utvandret ca 1800 og var gift med Ole Andersen Liberg f.1776 i Åsnes i Hedmark. Kan si meg hvordan jeg kan finne hennes dåp / konfirmasjon i Sverige? Er meget takknemlig for hjelp. Vennlig hilsen Jan Anderssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg sjekket døpte i årene 1775 til 1777 i Boda, Värmland, i scannede kilder hos SVAR. Ingen Cajsa døpt her i disse årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ellers er dette kanskje et boktips: Släkten... D. 2. Utgiven av Sveriges släktforskarförbund. Bromma: Sveriges släktforskarförb., 2001.Denna samling med släktbeskrivningar innehåller en av stort värmländskt intresse: Släkten Hedberg från Värmland av Jonas Hedberg. Den är på nästan 60 sidor. Omslaget pryds av en bild av Zarah Leander, född i Karlstad 1907 som Zarah Hedberg! Författaren är hennes äldre bror, som numer uppnått den aktningsvärda åldern av 99 år. Släktforskning är säkert bra för hälsan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jan anderssen

Erling T. Endresen. Mange takk for din meget verdifulle hjelp. Etter 50 år i hvilestilling har Cajsa nå begynt å røre på seg. Antagelig er hun ikke fra Boda, men muligens fra dette distriktet. Matthias Hedberg, Laskerud i Nyed socken, f.22.2.1776. er Jonas Hedbergs farfars farfar og fra samme distrikt. Kanskje kan Hedbergs slektsbok bringe meg videre. Takk igjen. Jan A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.