Gå til innhold
Arkivverket

[#82724] Picasa-krøll


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Eg har stor tiltru til lesarane her! Har brukt Picasa ein del for å kommunisere med slektningar i eit bestemt ærend, men no har eg fått eit problem som eg ikkje greier å løyse; eg har prøvd å lese hjelpefiler og søkt på nett, men ikkje funne svar på det eg lurer på: Eg trudde eg oppretta 4 likeverdige mapper, men fekk 2 mapper og 2 album - noko eg ikkje vil ha, fordi dei oppfører seg så ulikt.Nokon som føler seg kvalifisert til å hjelpe? Kontakt aasers@c2i.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Henger meg på spørsmålet ang. Picasa, går det an å skrive navnet sitt i selvtatte bilder på en enkel måte i dette programmet? Beklager at jeg forstyrrer ditt spørsmål. Er litt grønn på dette området og ønsker gode tips på fremgangsmåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

I den siste versjonen av Picasa kan du la programmet 'kjenne igjen' ansikter. Det sorteres i grupper og du kan selv sette navnene på personene. Det tar litt tid, men det er nesten nifst å se hvordan etter att en del personer er lagt inn med navn, så kommer det forslag på slekten når en skall angi nye personer. Vanskelig å beskrive, men prøv gjerne.Ellers er den vanlige måten å dobbelklikke på mioniatyrbildet, for så å skrive en beskrivende tekst under bildet. Det er ganske mye som kan gjøres. Mitt forslag er å begynne med kopier i en mappe, _Ikke_ Originaler for så 'leke seg fram', finne ut vad som passer best for en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Må takke Niels Hegge for tips ang navn i bildet, det hender en ser bilder hvor det er lagt inn en copyright, men vet ikke hvor mye det teller? Med dagens behandlingsmuligheter som i Paint f. eks. er det vel bare å fjerne og legge til det som passer hvis det snappes bilder fra nettsteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Å legge namn på - eg har prøvd det, og får berre gjort det med folk eg har epostadressa til, er det slik det skal vere eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Det kan ha med å gjøre att du er innlogget på Picasa web-album. Jeg bruker ikke det så jeg får med alle ansikter (ja de som jeg kjenner). Legg inn en del i de yngste generasjonen først. og så gradvis eldre. Programmet tar en god del slektlikheter, nesten nifst.Mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Snodig - er ikkje innlogga på web-album, men får ikkje lagt til noko namn - eg skriv namnet inn i feltet, og markøren hoppar til neste bilde og tek med seg namnet dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.