Gå til innhold
Arkivverket

[#82725] Dødsmelding i Bergen 1936


Gjest Arne B. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne B. Kristiansen

Er det mulig å finne ut hva som stod i dødsmeldingen da Regine Rosenkrantz Rosendahl f. Kahrs f. 28. Juli 1871 og d. 12. Februar 1936 døde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Når jeg ser i Dødsfallprotokoll 18 1934-1936 for Bergen byfoged så får jeg opp kun dødsfallene for 1934... Hvor er så 1935 og 1936 blitt av???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dødsfallsprotokollen finnes, men på grunn av adopsjonslovens endrede regler i 1935, er opplysningene fra 1935 og seinere ikke publisert på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Dvs si i klartekst sånn jeg tolker det, at om det finnes adopsjoner inniblant dødsfallene så vil ikke siden eller den delen av protokollene legges fritt ut før det har gått 100 år..... eller tar jeg helt feil nå...og informasjon om enkelte dødsfall kan en be om, og få bare ikke den delen som inneholder informasjon om adopsjoner, eller at den delen tas bort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner din tolkning riktig. Vi kan ikke legge ut en skannet kilde som vi kan mistenke har adopsjonsopplysninger før etter 100 år. Vi kan - og skal - på forespørsel gi alle opplysninger i denne kilden som ikke kommer i konflikt med taushetsplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Astrid Gangdal

Regine Rosenkranz Rosendal, agents enke. Dødssted Zetlitzgt.13. Mannen død i 1914. Arvinger er barna Wilhelm Rosendal(f.1898) og Arna Rosendal(f.1901, begge med adresse Zetlitzgt.13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.