Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Arne B. Kristiansen

[#82760] Cettis ballongferd 1891

Recommended Posts

Jeg leter etter hvor Fredrik Wilhelm Behrends f. 4/1 1874 i Bergen, døpt 1/2 1874 i Domkirken (nr. 25) Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8328&idx_id=8328&uid=ny&idx_side=-43>Lenke og konfirmert 28/4 1889 i Domkirken (nr.41)Permanent sidelenke: Lenke ble begravd?? Og når???Han var med på Cettis ballongferd 1891 over Stadsbygda ender med forlis utenfor Brørskift. (side 17)http://www.stadsbygd.no/stadsbygd_historie.pdfHer er litt om Fransico Cetti: LenkeI henhold til oversikten fra Preus fotomuseum så døde han på denne ferden 23/8 1891.LenkeEn finner ham også i Steinkjerleksikonet: LenkeEllers så kan en fortelle at familien Behrends flyttet fra Bergen i 1890 og til Tronheim hvor de bodde. Senere flyttet familien til Steinkjer. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Har du sjekket Fosen hist.lag årbokinnhold (Årbok for Fosen): Tollef Kåsen Schei: Ballongferden over Stadsbygd i 1891. 1990:103.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg få gjort i morgen... Dog så har jeg slitt med å finne dødsfallet i noen kirkebok, i Trondheim og Stadsbygda....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Kalland Sterten

Se Adresseavisen 25. august 1891, side 2. Lenke side.x=16&neste side.y=11 Cetti har skrevet en artikkel om ulykken hvor det kommer frem at Behrends druknet og ikke er funnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Kalland Sterten

Her er to bilder av Fredrik Behrends. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info Aud... det var oppklarende...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.Jeg fant ham og kona Magrethe på Gravminner - han gravlagt 06.06.1903 i Steinkjer, men jeg har ikke funnet ut hvilken kirkebok jeg finner Steinkjer ennå. (Du har kanskje sett dette før..) Id Fnavn Enavn Tit Fdt Får Ddt Dår Bdato Bår Kj Merk F R Gnr B Gravsted Kommune Kirkesogn Korr3093545 Magrethe Behrends Hustru 1508 1852 2306 1928 2806 1928 k B 01 039 Vis Steinkjer Steinkjer Steinkjer Send korrigering3093548 Maxemielian Behrends Fotograf 1609 1839 0106 1903 0606 1903 m Max på gravminne B 01 040 Vis Steinkjer Steinkjer Steinkjer Send korrigering Bildet av gravsteinen: Lenke (Jeg tror en må trykke to ganger for å få det fram) Vennlig hilsen Anne-Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Her var det: Nord-Trøndelag fylke, Steinkjer i Steinkjer, Ministerialbok nr. 739A04 (1895-1903), Døde og begravede 1903, side 177. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 7)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Sorry - så feil på starten av innlegget. Det var Fredrik Wilhelm du skulle ha, forstår jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det stemmer det Anne-Lise.... og det du har funnet om faren stemmer overens med det jeg har funnet tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.