Gå til innhold
Arkivverket

[#82797] Ft 1910 - mangler i Sandefjord


Gjest Torkel Fagerli
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag T. Hoelseth

Man burde kanskje lagt inn alle kommentarer til ft 1910 i samme tråd...Uansett, kan det være at personene du er ute etter har fått stavet navnet annerledes enn det du søkte på?Jeg observerer at min tippoldefar Ole T. Hoelseth på Hamar skrives som forventet, mens sønnen Oscar Marthin Hoelseth (altså min oldefar) skrives Oskar Holseth (han dukker opp både i Hol (som !! Holseth) og i Ruseløkkveien i Kristiania).DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Fagerli

Hei og takk. Her er det nok større utfordringer enn staveproblemer. Så vidt jeg kan se mangler størsteparten av innbyggerne i sandefjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Til 3: Det var jo ikke bra... Jeg finner mine Ekeli-slektninger, ihvertfall. Hvor oldefar Torkild Ekeli er blitt av, er en annen sak, men det antas at han oppholdt seg i USA på den tiden.Jeg grubler mer over - og nå ødelegger jeg vel tråden din, men jeg tar sjansen likevel - hvor det er blitt av familien i Drammensveien 1 i Kristiania (Oslo) - jeg skulle tro at jeg ville finne dem på enten fornavn eller fødselsdato (1872.08.03, 1869.11.26 og 1903.07.02), men den gang ei...DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Brekke

Det stemmer nok at det mangler en god del. I FT 1900 var det 5180 personer i Sandefjord, mens i 1910 ser det ut til å være 1651. Jeg prøvde å finne Prinsensgate, men den ser ut til å være borte i helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det står ikke noe om Sandefjord i det vi har oppsummert av mangler så langt (Lenke), men jeg registrerer at RHD i sin versjon heller ikke har flere enn 1638. Så jeg tror ikke Arkivverket har holdt tilbake noe, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Fagerli

Takk for tilbakemelding. Det skulle jo ha vært 5183 personer i Sandefjord i 1910. Det er pussig (og litt urovekkende) at dette store avviket ikke er avdekket tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.