Gå til innhold
Arkivverket

[#82808] Kan noen hjelpe med å se hva som står her?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDenne personen har jeg lett etter i mange år, og nå fant jeg henne i FT 1910 og derved også dåpen i Trondheim (det eneste sted jeg ikke har lett etter henne før tror jeg)Men hva står om foreldre, anmerkninger osv her? (no 27, Asta) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Takk skal du ha Arne.Men i feltene til høyre for navnene er det kanskje foreldrenes fødselsår? (normalt er det det, men denne kirkeboksiden er egentlig ut-/innflytnings-lister.Jeg har forsøkt å lage en jpeg-fil av dette, så kanskje det er mer synlig her?

bilete10603.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Det står 'Levende fødte' øverst, og da er det vel fødselsregister?Her er mitt forsøk:Skonnertbaad, tror jeg det står. Han født i sept. 1865, hun 1/8-1865. Han er p.t. i Arkangel(sk?) i Sydamerika. Hva bokstavene under betyr, vet jeg ikke. Handelsm(and) Roland Stenby og hustr. Karoline, pige Hansine Staubo, murer Thorvald Myhre. Opgiven af Barnemoderen som begges 1 ste barn.Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Takk Anne-Lise og ArneJeg fant Amanda Klaudine døpt i Trondheim LenkeMen Arkangelsk og Syd-Amerika er vel i to forskjellige verdener, så det forstår jeg ikke.Det som er litt morsomt er at Asta (innlegg 1) vokste opp i Åsgårdstrand hos en pleiemor, og familietradisjonen sier at hun er en av de tre pikene på broen (Munch. Dette er vanskelig å bevise, eller motbevise.Men det som er enda merkligere er at hun kalte seg Sigurdsen, ikke SigvardsenMen faren Sigvart har jeg ennå ikke klart å lokalisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Bokstav-/tall-'koden', som er gjengitt på bildet i (5) greier jeg ikke å tolke, men noe liknende står innført rett over på samme kirkebokside (nr. 26).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Kanskje det er adressen deres, hvor gatenavnet er forkortet? Da bor de i så fall i nr. 6 B og de over i samme gate nr. 6 A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.