Gå til innhold
Arkivverket

[#82810] FT 1910 - 0 treff!


Gjest Inger Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eik

Et eksempel kan jo være min far, Alv Samuel Eik, f. 5.2.1905. Han ble født på fødselsstiftelsen i Bergen, men familien bodde på Paradis. Foreldre var Samson Eik og Ingeborg f. Vindaas.Jeg prøve også å søke på min farfar, Samson Olsson Eik, f. 16.6.1872 i Fjelberg, Sunnhordaland.I begge tilfeller fikk jeg null treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

HeiPrøv enkelt søk med følgende parametersett:Samson Olsson eik 1872.06.16Antar person nr 2 på trefflisten er den du søker.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Takk så langt. De to eksemplene jeg nevnte, er ikke egentlig noen jeg leter etter, jeg prøvde dem for å se om jeg kunne få dem fram i søkningen. 'Test case' kan man vel si.Men det jeg da lurer på, er hvor mye - eller lite - en MÅ vite om en person for å kunne søke. Det kan jo være at man vet navnet men ikk fødselsdatoen, eller andre detaljer man kjenner. Det er nok en ny tilvending med dette systemet, nå som jeg syntes jeg hadde ganske god greier på metodene for å få fram opplysninger i de andre folketellingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.