Gå til innhold
Arkivverket

[#82829] Karoline Josefine Albertine Olsdatter Wangsmo f.10.1.1872 Grytting/Hadsel


Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Så ble det en overraskelse til når det gjalt denne dame på den nye 1910 tellingen.Et uekte barn Paul Ludvik Slind f.27.7.1909 i Trondheim Lenke Trenger hjelp her hvis noen vet noe om Paul og hvorfor har han etternavnet Slind like etter dåpen?Det er flere Slind i Trondheim.Blant faddere er en Jan Wangsmo nevnt,hvem er han?Dette er den åttende mann jeg finner som har fått barn med Karoline,hun ble jo til slutt gift den 15.11.1926 på side:95 Ref:666C04 Byneset/Buvik Håper på bistand her. mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for det Hilde.Det stemmer,Emil var født på Slind i Selbu ST.Lenke Da var han kanskje gift med Magna FT1910 da han fikk barn med Karoline?Denne damen blir mer og mer spennende?Lurer på hvem Jan Wangsmo var,ser i adresseboka for Trondheim på aktuelle tidspunkt at Jan ikke er nevnt?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei igjen,Karoline har tydeligvis en yngre bror som heter John, her er Karolines dåp nr 57Kildeinformasjon: Nordland fylke, Hadsel, Ministerialbok nr. 888A08 (1870-1875), Fødte og døpte 1872, side 32. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6667&idx_id=6667&uid=ny&idx_side=-35>LenkeJohn hos foreldrene i 1910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Hilde.Jeg har god oversikt over søsken og ditto.Karoline hadde 8 søsken,de er ok.Jeg er nå mest opptatt av den nye ungen,Paul Ludvik som nevnt.Emil Nilsen Slind født 27.9.1887 på Slind i Selbu står oppført med kone:Magna Betsie Andreasdatter Mathisen født 21.4.1887 på Sørra i Alstahaug N FT1910.Iflg Distreff døde Emil i Trondheim i 1911?Så her er det mange løse tråder.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Hilde.John Olsen Wangsmo født 30.7.1892 reiste til Arlington USA den 17.8.1910 og døde der,men jeg syns at det står Jan der,kan være Jon som du antyder? mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Ja, jeg mener mye taler for det.A og O er ikke alltid lett å se forskjell på i kirkebøkene , og det kan også være feilskrift.Han reiser også fra Trondheim året etter, så han er i området. Men dette er min vurdering.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Hilde.Mest sannsynlig så er det riktig,begynte å lure på om Karoline hadde en med navnet Jan som var fadder.jobber nå for å prøve å finne Emil og Magna gifte,men det er visst stopp i Kirkebøkene akkurat nå?Dette er fortsatt spennende.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei.Som en opplysning så fikk Karoline en datter i 1907 i Trondheim som ble adoptert bort,kanskje det er det samme her.Har sett etter Paul med de muligheter jeg har,men finner ikke noe.Karoline er ikke nevnt i adressebøkene etter 1910 i Trondheim.Paul er heller ikke nevnt under navnet Slind,men faren Emil står der frem til 1914 etterpå er han borte?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.