Gå til innhold
Arkivverket

[#82839] Trenger litt hjelp på denne damen her.


Gjest Bjørn Petttersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Petttersen

Hei,det erf den person jeg trodde var min,men fødselsdatoen er jo nesten 1 år senere,denne damen heter i tilegg Alfild også,Tror det er den damen fra Ullvålsveien 37 som er den rette,hvordan kan jeg finne ut om foreldrene hennes.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den damen som du mener har rett fødselsdato er nevnt som LINDBOM og ikke Lindholm, så dette er nok ikke samme damen som i 1900-tellingen:-)Har du søkt etter flere Lindbom-navn ?Mvh, Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Kan ikke skjønne annet en at det er rett Hjørdis. Foreldrene og broren er jo de samme. Det er en del feil i FT som du må ta høyde for. i FT 1900 er faren former og i 1910 støperiarbeider, det er vel omtrent det samme. Tror ikke det var så mange Lindholm som kom fra Helsingfors heller. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Kommer jo ikke inn på kirbøkene nå, men det skal være døpt ei Hjørdis Cammila Lindbom på Rikshospitalet 11/8 1895 med foreldre Carl Mathias Linbom og Emilie Sofie Bjerck.Det kan jo være denne Hjørdis som pleiebarn her ft 1900Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Petttersen

Jaha,Anne denne må jeg sjekke ut nå kirkeboka blir tilgjenglig,takk for den.Berit,ser ut til at Linbom er riktig,har søkt tidligere i krikeboka for skolegaten og der finner jeg henne ikke,skal gjøre noen søk på navnet Linbom også.Takker for all hjelp så langt.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Mulig det er moderen her. Emilie Sophie Bjerk som steller for sin fader: LenkeI kirkebøkene vil det vel stå opplysninger om foreldrene var ugifte og mulig noe om fader Lindbom:-) Får håpe kirkebøkene blir søkbare igjen snart.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Petttersen

Takker,det kan jo stemme dette her,alle disse skrivefeilene blir man sprø av Jørgis,den tenkte ikke jeg på som fornavn.Godt jobba folkens :-)Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Om faren er Carl Mathias Linbom f.1864 så er det ikke hans første barn utenfor ekteskap i Kristiania. Han er fra Visby på Gotland, ikke sikkert jeg følger med på denne tråden som jeg så ved en tilfeldighet, om det skulle være aktuelt kan du ta kontakt med kamsvaag og deretter krøllalfa med live.no bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Du menar den här, folkräkning 1880:Post 1880-1-15-11088Carl Mathiasf. 1867 i Visby (Gotlands län, Gotland)s. Ogift man, barn i familjenKattan större N:o 3 Maria Magdalena rote 15 (Stockholms stad, Uppland)Frånvarande vid inskrivningen (han försvinner 1890) Kyrkobokföringsort: Maria MagdalenaRegistrerad födelseort: Visby Gotlands länFadern heter Johan Abraham Lindbom, fd boktryckare f 1823 i Visby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

15/6 1864 skal være rett. Moren het Anna Sofia Lundquist. Han fikk datteren Sofie Margrete (se 5.5.1892, Fødselsstiftelsen) med Anne Tallaksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dessuten finner du Georg Herman Lindom fra Visby i Kristiania, som Carl Mathias arbeidet han hos H H Holm (hatte-Holm) i Kristiania og var sønn til Georg Lindbom og Margareta Lundquist,men nå går jeg altfor langt, disse svært fjerne slektningene fra Gotland kan være fullstendig uten inyteresse mht. etterlysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Petttersen

Hei,takk til alle som har hjulpet meg her,nå venter jeg spent til kirkebøkene blir tilgjenglig igjen så jeg kan få bekreftet om min oldemor er hun som er nevnt i denne tråden,jeg tror det rett person.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Petttersen

Takker for den,fant dåpen før systemet gikk ned igjen,da må jeg prøve og finne hennes konirmation og evt,hennes bryllup med Oskar Mandrup Pettersen,de får1 sønn i 1925,da er dem bosatt på Sandaker i Oslo.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Om Carl Mathias Lindboms datter er din oldemor, kan det være folk på Gotland som interessert (husker ikke på stående fot hvorfor jeg i sin tid sendte informasjon til Visby om Lindbom'ene i Kristiania). Kan du kontakte meg på adressen oppgitt i (13)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Petttersen

Hei,er det noen som kan hjelpe meg med det som står i merknadsfeltet ved dåpen hennes innlegg 21,og hvor kan hun være ved konfirmationen. Jeg vet at hun bor i Aker rundt 1920 og flytter til Sandaker i 1923.Takker for all hjelp.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.