Gå til innhold
Arkivverket

[#82840] Feil i skanna kirkebøker?


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

Mulig at noe informasjon har gått meg hus forbi, men jeg får ikke opp bilde av skannede kirkebøker. Er det min PC eller meg, eller har det forbindelse med omlegging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Tjernshaugen

Det samme opplever jeg på de skannede tingbøkene, så det er nok ikke deg eller din PC. Det blir nok rettet etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Dette er alt jeg får nå:Bad GatewayThe proxy server received an invalid response from an upstream server.Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 PHP/5.1.4 Server at www.arkivverket.no Port 80Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Serverene blir overbelastet da de ikke er dimensjonert for den store trafikken som nå er pga at 1910 folketellingen er sluppet fri..... Og folk skal sjekke om de kan få bekrefet sin mistanker eller funnet osv....... Merket at problemet kom mellom 12 og 13... Alt funket fint før jeg dro hjemmenfra til jeg ankom Riksarkivet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Serverene blir overbelastet da de ikke er dimensjonert for den store trafikken som nå er pga at 1910 folketellingen er sluppet fri..... Og folk skal sjekke om de kan få bekrefet sin mistanker eller funnet osv....... Merket at problemet kom mellom 12 og 13... Alt funket fint før jeg dro hjemmenfra til jeg ankom Riksarkivet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Hei Berit, samme her, holder på med en slektslinje for å avkrefte eller bekrefte at en som heter Axel Fredriksen Helvigen, Kvinnherad er samme person som en med samme navn som senere bodde på Lier Nordre i Sveio og etter det på Steinsbø i Bømlo. Går gjennom og ser etter at førstnevnte ikke døde ung, eller giftet seg med annen kvinne enn han som er nevnt i Lier osv. Ser bra ut så langt. Ft1910 såg jeg endel på i går når det gjelder nyere slekt. Lykke til med å løse mysteriet, når sidene blir i orden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Se melding på forsiden av Digitalarkivet.no:'02.12.2010 Serveren som styrer de skannede bildene vil ikke samarbeide med oss. Det ser ut til å være et kontrollerkort som må skiftes. Vi håper å få det på plass fredag morgen, men inntil videre kan vi ikke få orden på serveren. Vi beklager!YN'DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Ja, ja, da blir det kjærkebøker i Sverige. Godt å ha litt å veksle på, men det var ***** at kortet skulle streike akkurat nå. På den annen side passer det vel aldri at DA er nede...... Uansett så gjør dere en bra jobb der borte i vest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Har forresten funnit en bror til min farfars far 'Gabriel', 'Petter A. Ruskedal' (kaller sig 'Övrebö') f. 11/3-1861, i FT 1910 'Övrebö/ Fjelberg', som jeg har sökt etter i 5 år. FANTASTISK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Svehn, bra å få på plass folk som mangler, ja. Fant selv ut nå på 1910 hvor min farfar bodde i sin tidlig ungdom og hvor en onkel var da. Så det er bra at den kom ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Svein nr.20.Dette var jo en ganske spesiell sammentreff, 'Synneve Hermundsen' var födt og oppvoksen på en liten gård i 'Ruskedal/ Rysjedalsvågen' som senere blev tilleggsjord til min farfar 'Gustav Ruskedal/ Rysjedal' og hans bror 'Adolf'. Jeg vekste opp der, bare ett stenkast fra grunnmuren til dette huset. 'Synneve' var gift med 'Hermund Höyum', og jeg kjendte veldigt godt barnbarn til de som bodde på 'Såta/ Rysjedalsvika'.Mine og dine forfädre kjendte hverandre sikkert veldigt godt, og lekte med hverandre som barn.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Ja,Marie f. Høyum var min bestemor. Henne husker jeg godt og var ofte på besøk der hun og bestefar bodde på Hellem. Hun har kanskje lekt og gått på skole sammen med din far eller farfar da for lenge side. Verden er liten og man treffer av og til folk som har felles slekt eller som har forbindelser på andre måter innpå her, så dette er en bra plass å være innom av og til.V.h.Svein. Takk for litt historie fra der dei hadde huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.