Gå til innhold
Arkivverket

[#82873] Paul Ludvik Slind født 27.7.1909 Strandveien 92 Trondheim hva skjedde med han?


Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei.Oppretter et nytt tema fra nr:82829 som går på personen Paul Ludvik Slind.Trenger hjelp til å finne ut hva som skjedde med Paul.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Det er mange nålevende 'Slind' i Trondheim. Kanskje du må våge å ringe til noen av dem for å høre om Paul Ludvik var deres far/bestefar/onkel? Jeg har praktisert lignende med stort hell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for forslaget Birgith.Tenker at jeg aventer med det.Jeg har funnet en halvbror som heter Arne Otto Slind født 10.5.1912 i Trondheim,hvis Emil er faren,står oppført på Kommunetellingen der i 1925 med Magna som mor,hun var angivelig gift med Emil Nilsen Slind i tellingen 1910.Magna har også en datter på samme telling i 1925 som heter Oskarine Johanne Bakke født 20.12.1908 i Sandnessjøen,hun var hjemme hos sin morfar i FT1900 i Alstahaug N litt forvirring må til?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Oisann,-her kom det mange navn som det ikke sto noe om i det første innlegget! I alle fall,-Paul Slind bor i 1910 med ugift mor Karoline Wangsmo og halvbror Thorvald Henningsen i strandveien 92.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Birgith.Se på tema 82829 ja det er en del overaskelser når det gjelder Karoline,Thorvald er et av hennes barn fra en av de 8 mannfolkene som vi har klart å spore.Så her er det mye å fundere på.Karoline fikk,for å ta det barnet som ble født i 1907,hun ble adoptert bort,kanskje det har skjedd med Paul Ludvik også.Har sjekket om han ble Konfirmert/død med et annet etternavn på aktuelle kilder,finner ikke noe,kanskje han døde etter 1910?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Ja,kanskje han slett ikke 'vokste opp'.Jeg heller finner han ikke som konfirmant i Lademoen kirke. Bakke kirke ligger ikke så langt unna, så han kan jo også være konfirmert der. Strandveien ligger midt i mellom de to kirker (Jeg vokste opp akkurat der i strøket) Irriterende medfolk som blir borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Birgith.Jeg har vært innom flere aktuelle prestegjeld,men ingen Paul.Det pussige er jo at Karoline ikke sto i de gamle adressebøkene etter 1910?Hun ble jo til slutt gift den 15.11.1926 i Buvik Kirke.Det kan jo være flere barn som ikke vi vet om fra 1910 -1926 Karoline var jo ganske produktiv fra 1892 da den første kom.Venter med spenning på neste overaskelse. mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Her halvbroren til Paul Lenke Hvor kan foreldren Emil og Magna Betsi Andreasdatter Mathisen født 21.4.1887 på Sørra Alstahaug pr.gj N.giftet seg tro? mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.