Gå til innhold
Arkivverket

[#82883] Behrends og Mathisen


Gjest Arne B. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne B. Kristiansen

I jakten på slekten dukker det opp noen nøtter.....Jeg har funnet ut via folketellingen 1910 [url="http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036392050522/>Lenke at det må være Dagmar Behrends som ble gift med Johannes Strand Mathisen. En viktig identifisering er at det kun er en Dagmar som blir født 5/2 1876 i Bergen. De andre fire Dagmar blir født på andre tider av året, og fødslesdatoen stemmer på en prikk. Her er de i 1900 tellingen i Kristiania. LenkeJeg finner Dagmar født i Bergen og døpt 12/3 1876 i Nykirken. (nr. 35)Permanent sidelenke: Lenke og konfirmert 24/4 1892 i Domkirken i Trondheim.(nr.1)Johannes Strand Mathisen blir født i Trondheim og døpt 15/5 1878 i Domkirken. (nr. 46) Permanent sidelenke: Lenke og konfirmert 9/4 1893 i Vår Frue kirke i Trondheim. (nr. 6)Permanent sidelenke: LenkeOm foreldrene deres så kan en si Johannes sine foreldre Johan Mathisen og Henriette Gertrude f. Strand finner en i 1865 Lenke og 1875 i Trondheim. Lenke De blir gift 31/1 1865 i Domkirken i Trondheim. (nr. 4) Permanent sidelenke: Lenke Dog i 1900 eller blant de døde i Trondheim kan jeg ikke finne dem. og Dagmar sin Maximilian Alexander Behrends og Margrethe Mathea Wold kan en finne i Bergen i 1865 Lenke Lenke og i 1875 Lenke og i Steinkjer i 1900 Lenke.Her er litt mer om Max Behrends.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Ein slektning av meg i USA har ein del gamle bilete, på eit av desse står det 'Max Behrends' og 'Bergen'. Vil det seie at dette biletet må vere teke før - eller i 1890?Finst det nokon måte å identifisere personen som er på biletet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Max med familien flyttet til Trondheim i 1890, da han har annonse i avisen i Trondheim på høsten.Hvis du ønsker å se om det er noen som kan identifisere personen kan du legge ut bildet med etter lysning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Tusen takk for det Carsten....!!!!Skjønner ikke hvordan jeg har greid å oversett denne vielsen, har jo gått gjennom alle kirkebøkene med en finkam... hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Kunne noen hjelpe meg med å tyde stillingen/tittelen på hva Johannes erhverv er... Lager...??! muligens feil..Ser at Dagmar blir kalt for Fotografist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Ellers så kan jeg ikke finne datteren til Johannes og Dagmar døpt... I folketellingen så ser en at Solveig ble født 25/10 1908.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Er det virklig ingen som er snill og hjelper med å finne ut yrket til Johannes Strand Mathisen ved deres giftermål jfr. innlegg (4), nr. 20... Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.