Gå til innhold
Arkivverket

[#82888] Slekt


Gjest Jan Valle
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Valle

Kan noen ha kjennskap til ei dame som var født på Sortland som het Olga Emidora Amanda Robertsdatter, født 17.10.1897 og døde 09.03.1964, gravlagt ved Vår Frelsers gravlund i Oslo ? Mulige etterkommere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line O. Eide

Fant henne ikke på DIS Norges gravminner.Hvilket navn står på gravsteinen? Kan jo hende at familiemedlemmer gravlagt ved siden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Valle

Til Hanne Line O. Eide. Navnet på gravsteinen skal være samme som ved fødsel, og dette er ifølge opplysning fra Gravferdsetaten i Oslo. Hun skal være gravlagt i samme grav som sin bror Eberhart, og i tillegg skal ei Dagny Robertsen være gravlagt i samme grav, men hun kjnner jeg ikke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Valle

Ifølge opplysninger fra gravferdsetaten i Oslo ligger de nevnte 3 personene i samme grav; Olga, Eberhart og Dagny, alle Robertsen. Siste kjente kontaktperson for dette gravstedet, også ifølge gravferdsetaten, var Tori Lohne. Denne personen har jeg forsøkt å finne, men heller ikke dette har lykkes meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Hvis ikke festeavgiften er betalt,kan gravstedet være slettet. Ellers vil jo Gravferdsetaten nøyaktig kunne oppgi hvor gravene nøyaktig er plasert og om disse er slettet etc.Det er en Kari Lohne død i 1983 i Drangedal, men det er samme person vites ikke. Hva med telefonkatalogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Valle

Takk til Lars Johannessen, Oslo - info om at hun trolig ikke hadde etterkommere tilsvarer muntlige opplysninger jeg har fått fra andre deler av familien. Videre takk til Otto Jørgensen, Oslo - jeg har forsøkt telefonkatalogen, men oppgitt navn Tori kan være tolket feil, og at det kanskje skal være Kari. Skal undersøke dette litt nærmere. For øvrig takker jeg for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.