Gå til innhold
Arkivverket

[#82892] Noen som har opplysninger om slekter fra Stokke- vestfold?


Gjest Hanne Wien Berghagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Wien Berghagen

Jeg jakter på opplysninger om min mormors slekt som kommer fra Stokke og Ramnes.Min mormor- Marie Synnøve Andersen f.23.03.1916 skal ha vokst opp på Sjærsnes, hennes foreldre var gårdsbestyrer Mathias Andersen f.03.11.1877 fra Ramnes og Synnøve Olsdatter 08.08.1887 Det er i hovedsak Synnøve Olsdatter jeg leter etter opplysninger om,er usikker på hvor hun kom fra men har fått noen opplysninger om at hun skulle være fra Tinn- Telemark,men har ikke klart å bekrefte dette..Noen som har kjennskap til denne slekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei... legger til dåpen til 'far': Mathias Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Ramnes i Ramnes, Ministerialbok nr. I 7 (1878-1895), Fødte og døpte 1878, side 2-3. Permanent sidelenke: Lenkehilsen Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Wien Berghagen

Hei Egil! Jeg har ikke hatt anledning til å titte i Stokke B.B men vestfold-slekt.net har jeg vært inne å tittet på tidligere og fant ingen ting av nyere dato..kansje jeg har tittet på feil steder? skal ta en ny titt i morgen. Takk for lenke til dåpsdato :0) Hilsen Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Hanne, og du har dette! 248376 Synnøve Andersen 0808 1887 1401 1946 2110 1946 C2 3 6 Stokke øvre248468 Mathias Andersen 0311 1877 1007 1954 1607 1954 C2 3 7 Stokke øvrehilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Wien Berghagen

Hei Egil ! Ja det er min mormor, det er en familiegrav som hun deler med min bestefar.Takk for info om fødsel/døds datoer for Synnøve og Mathias. Fødselsdato hadde jeg på begge to men ikke dødsdato...takket være de opplysningene du har sent meg har jeg faktisk klart å nøste opp en del løse tråder.Hilsen Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei... fant en bror til Marie! Se nr 27 her;Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Stokke i Stokke, Klokkerbok nr. I 1 (1904-1940), Konfirmerte 1928, side 147. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.