Gå til innhold
Arkivverket

[#82893] Torstein Jørgensen ble født 22 mar 1904 i hobøl


Gjest S. Bratlie
 Del

Recommended Posts

Gjest S. Bratlie

Jeg prøvde å få hjelp her med et innlegg i 2007 og fikk desverre ingen svar, så nå prøver jeg igjen.Historien her er at jeg startet med slektsforskning i 2007 fordi min mor alltid hadde lurt på hvem hennes biologiske far var. Det eneste hun visste var at han het Torstein Jørgensen og at han etter hennes fødsel (1933) fikk en kone og (hvertfall) 2 sønner som var bosatt i Trondheimsveien i Oslo. Fra Byarkivet i Oslo har vi fått vite at han flyttet til Tyskland i 1943. Pga personvernet så vet vi ikke om konen og barna ble med, ei heller vet vi hvem de er av samme årsak.Jeg har funnet ut endel men det er fortsatt mye som mangler og nå håper jeg på litt hjelp. i utgangspunktet er jeg interessert i ALT av opplysninger som kan finnes. Jeg klarer ikke å komme lenger bakover heller. På 1910 tellingen ser det ut som om denne familien er som sunket i jorden??Min mor er nå 77 år og jeg synes hun fortjener å få noen svar på det hun har grublet over i alle år..Hun er selv født i Nittedal og døpt i Lørenskog kirke. Hun er uekte født men på dåpsattesten er hennes stefar oppført som far fordi hennes mor rakk å gifte seg med stefar før dåpen. Det har aldri vært lagt skjul på at det var stefar som moren levde med.Lister også opp alt jeg har funnet hittil:Generasjon: 1. Torstein Jørgensen ble født i Mar. 22, 1904 i Hobøl.Far: 2. Hans Jørgensen ble født i Aug. 2, 1861 i Eidsberg. Mor: 3. Elida Kaspara Magnusdatter (Olsdatter) ble født i Mar. 11, 1871 i Valer. Foreldre: 2. Hans Jørgensen ble født i Aug. 2, 1861 i Eidsberg.Han møtte Elida Kaspara Magnusdatter (Olsdatter).Yrke Bygnings snekker Notat: Bopel 1900 tellingen: Hobøl, Holtet (Plats) Familien har tidligere bodd i Kristiania og Kråkstad. Bopel 1865 tellingen: Eidsberg, Lislerud gård. Thy-og Heensfjorden skoledistriktFar: 4. Jørgen Olsen ble født 1819 i Eidsberg. Mor: 5. Anne Maria Johnsdatter ble født 1817 i Eidsberg. 3. Elida Kaspara Magnusdatter (Olsdatter) ble født i Mar. 11, 1871 i Valer. Døpt 11 juni 1871 Far: 6. Magnus Olsen ble født 1844 i Vaaler sm. Mor: 7. Karen Andreasdatter ble født 1849 i Aas, Akershus. Hans Jørgensen og Elida Kaspara Magnusdatter fikk også: Agnes Hansdatter født 1893 Fredrik Hansen født 1895 Ole Hansen født 1897 Hansine Hansen født 1899Besteforeldre: 4. Jørgen Olsen ble født 1819 i Eidsberg.Han møtte Anne Maria Johnsdatter. Yrke Gaardbruker, Selveier, LændsearbeiderFar: 8. Ole Hansen. Mor: 9. Johanne.5. Anne Maria Johnsdatter ble født 1817 i Eidsberg. 6. Magnus Olsen ble født 1844 i Vaaler sm.Han møtte Karen Andreasdatter. Notat: Eidsberg, Bækkevar 1900 telling moss 1875 telling f:1846 Jernbanearbeidene Arbeidsformand7. Karen Andreasdatter ble født 1849 i Aas, Akershus. Oldeforeldre: 8. Ole Hansen.Han møtte Johanne. 9. Johanne. Tar gjerne imot tips til videre fremgangsmåte også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest S. Bratlie

Dere er helt fantastiske. Tusen takk :)At Torstein var en uke i Møllergata var veldig interessant. Og med tanke på at han meldte flytting i 1943. Den nærmeste tanken er (beklageligvis) at han gikk over til Tyskernes side. Finnes det noe arkiv i Tyskland som man kan kontakte?Og her kom det fram masse om søsken som jeg ikke har klart å finne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.