Gå til innhold
Arkivverket

[#82898] Bærum 1875 tellinga


Gjest Merethe Fiskerstrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Merethe Fiskerstrand

Min tippoldemor het Eline, gift Nilsen, og er i følge 1900-tellinga født 1870 i Veste Bærum. Men jeg finner ingen telling for Vestre Bærum el.l. for 1875-tellinga. Klarer derfor ikke finne ut hva foreldrenen hennes heter. Noen som har noen tips til hvor lete? Hvilket distrikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er bare deler av 1875-tellinga som er transkribert og tilgjengelig for søk. Din tippoldemor finnes kanskje ikke i det transkriberte materialet for 1875.Jeg antar det er denne Eline Nilsen: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f00301&gardpostnr=5587&personpostnr=146929&merk=146929#ovre>LenkeNå kan det være Mange Eline, født 1870 i Vestre Bærum,så du trenger uansett flere opplysninger for å kunne identifisere henne med sikkerhet.I folketelllinga 1910 står det at hun var født 10. september 1870 i Vestre Bærum:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merethe Fiskerstrand

Det stemmer at det er henne. Ja, jeg fant henne i 1910 folketellinga også, men bortsett fra fødselsdato :) så var det ingen andre nye opplysninger der. Jeg har ingen flere opplysninger på henne og aner heller ikke hvordan jeg skal kunne finne dem, har lett i flere år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Her har du en viktig opplysning; ved konfirmasjonen til Dagmar Elisabeth Nilsen i Vestre Aker i 1909 opplyses det at Dagmar Elisabeth er født på Kristiania Fødselsstiftelse, og at moras pikenavn er *Johnsen*: LenkeAv en eller annen merkelig årsak finner jeg ikke Dagmar Elisabeths dåp i kirkeboka for Fødselsstiftelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Utmerket av Carsten! Da vet vi at Eline var datter av sagarbeider Martin Johnsen og hustru Helene Anundsdatter, og at fødestedet ikke var Vestre Bærum, men Vestre Aker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merethe Fiskerstrand

Dere er fantastiske :) jeg har lett og lett, mest sannsynliog på feil sted. Jeg takker og bukker. Klem fra Merethe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.