Gå til innhold
Arkivverket

[#82915] Tydehjelp, Vigde Hammerfest 1807


Gjest Harald L. Bakke
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald L. Bakke

Eg treng hjelp til tyding av kvar brudgommen kjem frå - fyrste tillyste par 1807 side 166-Ungkarl Amund Pedersen ..... og pige Gunnel Margrethe Paulsdtr. SöröePermanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Ifølge boken Slekter I Indre Finnmark av Alf Strømstad og Kristian Fors er Amund Persen-født 1782 med dåp 4.p.Trinit 1782 i Talvik- og fra Avjovarre med foreldre Peer Nilsen Utsi og Syneve Amundsdatter. Denne Amund ble gift med Inger Aslaksdatter Sara. De hadde barna Nils Persen Utsi-f 1785, Karen Persdatter Utsi-f 1793, Peer Persen Utsi-f 1794, Ellen Persdatter Utsi-f 1799 og Anna Persdatter Utsi-f 1807.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Takk for oppklaringa Kjell.Då er det nok feil person og eg må truleg ut på leiting etter ny kandidat.Står det noko om kor tid Amund Persen og Inger Aslaksdtr. vart gift ?Dette paret eg har vart gift 18.01.1807 og budde på Sandøebotten i Hammerfest Landsogn 1815.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Riktignok ble han ikke viet med Inger før i 1808, men som du ser på etterkommerne så er det tvilsomt at dette er 'din' mann. Dessuten står det ikke noe om at han ble gift flere ganger. Han døde forøvrig i 1851.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Det har du rett i Anne Julie - nok ein kandidat! Takk !Kansje Kjell Kvalvik eller nokon andre som har adgang til boka 'Slekter i Indre Finnmark' kan gjere eit oppslag så sjå kva det står om den karen ?Altså Amund Peersen - son til Peer Jonsen Guttorm og Ellen Amundsdtr. f. ca 1779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

God morgen. Dessverre har jeg ingen opplysninger på den sistnevnte Amund. Boken det refereres til har etter min mening mangelfullt register og jeg kan ikke se noen med familienavn Guttorm er nevnt. Det er kommet bind nr.2 om Slekter I Indre Finnmark, men den har ikke jeg anskaffet. Mulig det er noen andre her som kan hjelpe deg videre. Lykke til.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

God morgen og takk for tilbakemelding Kjell!Kansje best at eg opprettar spørsmål om oppslag i nytt tema då, slik at innehavarar av boka blir gjort oppmerksom på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Då fant eg svaret her. LenkeDå var han, som Anne Julie Engmo tipsa om son til Peer Jonsen Guttorm og Elen Amundsdtr.Takk til dei som har hjelpt meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.