Gå til innhold
Arkivverket

[#82916] Tyding gårdsnavn på Botne i Vestfold


Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

Jeg har sendt forespørsel om boken er til salgs (1 des) til Botne historielag, men har ikke hørt noe. Håper boken fortsatt er mulig å få kjøpt! Tusen takk til deg for svar og henvisning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

750,-! Jeg har boka. S.497: Utskilt fra br.nr.9. Smed Hans Knutsen f.1843 på Gudum [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5915&idx_id=5915&uid=ny&idx_side=-26>Lenke (nr.21),d.1881,g.1864 Birgitte Olsdatter f.1831 Uvdal i Numedal. Hun solgte bruket i 1900. 1.Karoline Annette f.1865 på Gudum,g.1892 skomaker Edvard Hansen, Hagen u/Guåker store. 2.Harald f.1873 på Gudum,sjømann,g.1893 Josefine Karoline Kristiansdatter Åsenden i Våle. Famiien i 1865: LenkeHans Knutsens mor i 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Takk igjen Jon Erik! Det var fint å få disse opplysningene om familien, men jeg kjøper nok boken også. Jeg er en slik 'må ha, bare må ha' når det gjelder bygdebøker. Her hjemme har jeg ca 7 hyllemeter med bygdebøker, og antall tusenlapper som er brukt....men du så kjekt det er å eie disse bøkene:-)Vet du noe mer om Harald f 1873? Vet du noe om Josefine sin død? Harald giftet seg andre ganger med Tea fra Brandval, og de fikk 6 barn. Tea fikk en datter utenfor ekteskap i 1902, og denne datteren bodde aldri med sin mor.Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Jeg vet ingenting om disse personene utover det som står i Botne bygdebok. Josefine m/fam. er omtalt i Våle bygdebok på s.70 u/Åsenden. Hennes far var født på Grønmørk i Botne,og mora i Tanums sokn, Bohuslen i Sverige.Send meg mailadressen din, så skanner jeg den sida for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.