Gå til innhold
Arkivverket

[#82938] Jeg søker Christer Magnusen f 1945-05-25 som flyttet till Spania


Gjest Lena Sundblad
 Del

Recommended Posts

Gjest Lena Sundblad

Hej, Jag søker Frank Erling Christer Magnusen, fødd 1945-05-25 i Ludvika?, og som bodde sedan i Eisvoll. Hans far var Erling Sven Magnusen f 1921-04-07 og død år 2001-05-27 och hans mor (Ingegerd) Gerd som er føtt i Grangærde och sen bodde i Ludvika i Sverige, hun dog 1999-03-05 i Eisvoll. Det enda jeg vet ær att han er flyttet till Spania etter hans far er død. Ær det noen som vet noe om Christer? Hilsen Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Lena.I dette forumet kan vi ikke omtale nålevende personer. Jeg vil foreslå at du forsøker søk i en av opplysningstjenestene, f. eks. http://www.1881.no/(Ikke skriv inn alle fornavnene, men søk med bare ett eller to av dem.) Om du finner noen med dette navnet, kan du jo bare forsøke å ringe, for å finne ut om det er rett person du har funnet.Lykke til. :-)Vennlig hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Anne-Lise. Jeg kan ikke kjørereglene her. Er det forbudt å gjengi opplysninger fra åpne kilder ? Nåtidspersoner: Hvem kan vite om de faktisk er i live de som vi søker etter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Helge.Jeg ønsket ikke å legge ut lenke til det jeg fant, fordi det kunne være feil person. Det får være opp til trådstarter om hun ringer vedkommende.Fra ordensreglene på siden en velger forum: '4) Alle har fritt innsyn i diskusjonane og ein må difor vera varsam med å gje ut opplysningar om levande personar, eller opplysningar som på andre måtar kan såra, krenka eller skada.'Fordi jeg ikke sitter inne med opplysninger om bakgrunnen for etterlysningen, kan jeg derfor ikke utelukke at det kan være til sjenanse å få navnet sitt offentliggjort her. Det er mitt valg.Jeg er også varsom med å legge lenke til forskjellige slektssider, fordi jeg ikke har oversikt over hvorvidt de omhandler nålevende personer, og viser derfor heller hvordan en kan søke dem opp.En videre diskusjon av dette temaet, forslår jeg å ta en egen debatt. (Dette diskuteres visst også i tråden: Forsvunnet i 1940, tror jeg.)Vennlig hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Takk Anne-Lise, Jeg for min del diskuterte ikke, men spurte. Jeg nar noen ganger uten skrupler oppgitt telefonnnumre til folk i USA. Men som sagt, en bør jo være forsiktig. Men som sagt, en kan jo ikke vite om de er døde. Det er altså varsomhetsregel. Det er bedre å være føre var enn etter snar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Ja, i dette tilfelle, men det nytter ikke å være 'etter snar' på internett. Det en skriver (eller bilder som legges ut) blir der til evig tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

I ordspillet som det er her, betyr 'etter snar' å angre. Trodde du at jeg mente å fjerne igjen noe som er plassert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg gjorde vel ikke det, men jeg synes det ikke kan gjentas ofte nok, (ikke til deg spesielt, men til alle), at en må tenke seg om før en legger ut ting på internett. Men nå snakker du med en innbitt motstander av både Facebook og Geni-liknende nettsteder, da.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ja, nå er vi off thread. Geni: Kunne vært grei til enkel oversikt. Jeg registrerte et par hundre slektninger, og det gikk radigt. Men mistet fort den greie oversikten, men det verste var slektningers slektningers slektninger. Facebook er ikke SÅ ille med det, men det er et evig mas om venners venner. Vi er jo ikke så uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Eg oppfattar det slik at etterlysningar av antatt levande personar er på - eller over grensa for kva som skal leggast ut på dette forumet. Men uansett, legg igjen e-postadresse, slik at dei som evt. veit noko kan kontakte deg privat.Anne-Lise: Det kan jo hende han er i Norge, men elles er i alle fall 1881 dårleg eigna til å finne spanjolar. Mogeleg det kan finnast søkbare spanske telefonkatalogar på nett, i så fall kan det vere ein idé å søkje der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Eg oppfattar det slik at etterlysningar av antatt levande personar er på - eller over grensa for kva som skal leggast ut på dette forumet. Men uansett, legg igjen e-postadresse, slik at dei som evt. veit noko kan kontakte deg privat.Anne-Lise: Det kan jo hende han er i Norge, men elles er i alle fall 1881 dårleg eigna til å finne spanjolar. Mogeleg det kan finnast søkbare spanske telefonkatalogar på nett, i så fall kan det vere ein idé å søkje der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn
LenkeSkulle personen vere i Norge vil dei norske skattelistene kunne vere til hjelp. Desse er søkbare hos mange nettaviser, og inneheld fødselsåret. Personsøk på finnfirma.no kan brukast til å finne fødselsdatoar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.