Gå til innhold
Arkivverket

[#82952] Problemer i Østfold


Gjest Jan Ove Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Ove Olsen

Finner ikke Andreas Christensen gift med Anne Maria Olsdatter, og det må være fra 28/05 1850 hvor hans første kone døde 32 år gammel, og til han fikk sitt første barn med Anne Maria Olsen 25/04 1851 og alt dette var i Eidsberg. Og ved 1865 tellingen står di oppført som mann og kone på Gamelsrud i Eidsberg.Og der står det at Anne sin fødestad er Eidsberg, men hvor ble di gift.Kan di være uteglemt?.Men det er vel inngen klokerbok for Eidsberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Det er nok feil par For di navna jeg har er di rette og han var ført gift med Maria Svendsdatter og di ble gift 02/01 1845, men som sakt så døde hun i 1850, men di rakk og få en datter og det var Sophie som ble født 03/12 1847. Men hvem er Anne Maria og når ble di gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Maria Svendsdatter som døde i 1850 på Himmelrige Engen, var i følge skiftet 30 sept 1850 gift med Petter Pedersen. De hadde to barn; Johan Anton og Karen Oline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Det med Petter forstår jeg ikke for hvis du ser på Sophie sin fødsel den 03/12 1847 i Eidsberg så står faktisk Andreas Christensen som far og Maria Svendsdatter som mor. Men i 1865 tellinga så står Sophie som datter av Anne Maria Olsdatter som må være feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det må nok være noe feil i folketellingen, for jeg finner også at neste barn Johan, hadde Maren Svendsdatter som mor, Her på fam. s. finner jeg vielse mellom Andreas og Anne Marie Olsdatter i 1860.LenkeSkal se om jeg da finner dette i kirkebøkene.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på Andreas Christensen og Maren Svendsdatter finner jeg en rekke barn f. i Eidsberg. Flere dør tidlig. Legger inn en lenke til den første jeg fant : LenkeJeg nevner de andre i den rekkefølge som Fam.s har :Karen dpt 12 jan 1845.Corlelius dpt 1 jan 1847Sophie døpt 1847 25 Des.Sidsel f. 14 des. 1850, dpt. 25 des. død 25 nov. 1851Johan f. 25 nov 1852, døpt 25 des 1852.Julius f. 1856, død 31 nov 1858Har ikke sjekket disse opplysningene i kirkebøkene.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du kirkeboken med Karen Andreasdatters dåp 1845. Se v. s. nederste del dåp nr. 4 LenkeDa tenker jeg du selv vil finne resten av barna i kitkebøkene også. Lykke til!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.