Gå til innhold
Arkivverket

[#82953] Karl Johan Janserud,Vestby.K.Hanna Henrikke,d.Ingrid Marie og Hildeborg Karoline


Gjest Jan Erik
 Del

Recommended Posts

Dette gjelder Karl Johan Janserud, født 4. februar 1879 i Vestby, nummer to her: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5747&idx_id=5747&uid=ny&idx_side=-6>LenkeOg kona hans, Hanna Henrikke? Janserud, født 12. oktober 1872, Skjerve. Jeg vet ikke hvor Skjerve er, og håper at noen kan hjelpe meg med å finne dåpen hennes. Og når og hvor paret giftet seg. Og døde, for å foregripe begivenhetenes gang. Det er først nå i ettermiddag at jeg kom på sporet av disse her, og jeg er helt grønn på dette her.De fikk datteren Ingrid Marie den 14. september 1903, i Vestby. Her er det oppgitt et annet fødselsår på faren, er det vanlig?16. mars 1904 fikk de Hildeborg Karoline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

De ble viet i Vestby, par nr. 5 her: LenkeHer opplyses det at bruden er født i 'Skjærvø Nordland', det skal vel helst være Skjervøy i Troms? Du får se om du finner henne i kirkebøkene.Ås ligger i Akershus, ikke i Østfold.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Else B. Rustad!På DIS så fant jeg Hilleborg Sagbakken. Født 16. mars 1904. Død 21. januar 1996 og begravet 26. januar 1996, Vestby. Og DIS ID 1943089, Einar Sagbakken. Født 1. desember 1909. Død 1. juli og begravet 7. juli 1978, Vestby. Håper å få kontakt med eventuelle etterkommere, og på flere opplysninger om Karl Johan. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått bekreftet atte verken Hilleborg eller Ingrid hadde noen barn. Nå er håpet at de hadde flere søsken (enn en evt ukjent bror) og at noen vet når og hvor Karl Johan og Hanna døde, på forhånd takkHanna Olsdatter født 12. oktober 1872, døpt 8. juni 1872, nummer 7 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid Marie Johnsrud, Verpet ble konfirmert 30. september 1917. Her er moren hennes oppgitt som Anna Henrikke, født Hansen. Er det noen som kan forklare det med Hanna Olsdatter tro, kan det evt være feil par som er oppgitt?Nummer 6 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Hilleborg Karoline Jonsrud, Skovly ble konfirmert 29. september 1918. Også her er moren Hanna Henrikke født Olsen, nr. 4 LenkeKan det likevel være den samme Hanna Olsdatter? Men det var vel ikke vanlig å legge et fornavn til dåpsnavnet, eller... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en bygdebok eller lignende for dette distriktet? Isåfall håper atte en snill og vennlig sjel kan gjøre et oppslag på Karl Johan, nummer to her Lenkeog foreldrene hans: Hans Kristian Jørgensen, født 1848 og Ingeborg Oline Hansdatter, født 1849. Bosted: Toverudplads. Har lett etter vielsen deres, foreløpig uten resultat. Og FT 1865 gir for få holdepunkter. Nå håper jeg det viser seg atte Karl Johan hadde søsken. Takk til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått tilsendt opplysninger, en god oversikt over denne familien Johnsrud fra Vestby, og samtlige av deres barn (Karl Johan og hans søsken, m.fl.). Tusen takk!( - og jeg svarer gjerne på spørsmål; det er et privilegium å fa hjelpe takknemlige folk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.