Gå til innhold
Arkivverket

[#82954] Henry Paulsen 1910 Tromsø


Gjest Kjell Høyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Høyer

Mine tippoldeforeldre, Julie Christine Bye og Hans Paulsen, får i 1876 - en drøy uke etter farens død en sønn. Mora gir han selvsagt navnet Hans (Julius) Paulsen.I følge telling 1910 får Hans Julius Paulsen bl. a. en sønn ved navn Henry med kona Lorentse. Oppføringen i folketelling sier at Henry Paulsen ble født den 29. juli 1910. LenkeVet noen noe om denne Henry Paulsen? Gifter han seg? - Får han barn? - Hvilket yrke har han ? Alt av interesse.På forhånd takkKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Takker - tolket det slik jeg også - men er ikke så stødig på den skriftypen - så synes det er greit å få innspill fra noen med friske øyne ;-)Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Takk igjen ;-)Erling, ikke uventet at de var gift da. Og ser at min fars farfar er fadder der.Men ditt innlegg, Gunn, avslutter på en måte Denne Henry Paulsen for meg. Takk, Gunn for observasjonen. Var forundret over at han ikke var nevnt i familien. Men han har rett og slett dødd ung. Skal det tolkes som om det var tuberkulose som felte ham?Et spørsmål på tampen: Får dette paret flere sønner etter de som er nevnt i telling 1910. For da er det rom for en oppkalling av denne.Har en mistanke om en gutt født ca 1917 oppkalt etter denne men med et annet mellomnavn - ser noen denne?Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.