Gå til innhold
Arkivverket

[#82957] Esther og Robert Kringen.


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

I DIS gravminner finner jeg Esther B. Kringen født 19.07.1906 og Even Robert Kringen født 27.03.1905. Iflg. slektninger av nevnte skal Esther være født i Mjøndalen og Even Robert i Kringen i Gudbrandsdalen. Begge er begravet i Fredrikstad. Jeg burde funnet begge i FT 1910, men har ikke lykkes med det. Kan noen bidra her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Bjørg og Grethe. Det virker som at dette er rett person. Imidlertid synes jeg det er rart når vi ser at det er forskjellige fødselsdatoer i alle tilfellene. Skal se om jeg kan få dette bekreftet. Takk for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Det ligger en Olav Kringen, født 1932, gravlagt sammen med Esther og Robert. Går ut fra at det er sønnen? Du vet ikke hvor han er født ev hvor Esther og Robert ble gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Robert skal være født ved Kringom (Kringen) i Gudbrandsdalen. Jeg antar at de muligens har giftet seg i baptistkirke. Antar gift i Drammen eller Fr.stad, men ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Trenger også hjelp til å finne vielsen til Even Roberts foreldre. Engebret Johannessen/Larsstuen og Rønnoug Johannesdatter. Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Engebreth og Rønnaug var baptister, så jeg tror ikke du vil finne vielsen mellom dem i kirkebøkene.Imidlertid er jeg rimelig sikker på at dette er Engebreth i 1865: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=16&filnamn=f60515&gardpostnr=1013&personpostnr=6509&merk=6509#ovre>LenkeOg dette er Rønnaug under samme tellinga: LenkeLarsstuen var en husmannsplass under Kringen, derfor er folk derfra gjerne hjemfestet til Kringeneie også.Sanden var en husmannsplass under Taug (også skrevet Toug), så folk derfra kan stå oppført med Taugeie/Tougeie i stedet for Sanden i kirkebøkene.Jeg har funnet Engebreth og Rønnaug utmeldt av statskirken i 1890. Høyre kolonne på venstre side, 5. navn nedenfra: Engebret J. Kringeneie, og helt nederst: Rønnaug J. Taugeie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Mange takk skal du ha Aud. Dette oppklarte mye. Da kan jeg ihvertfall finne den rette dåpen og konfirmasjonen. Ellers her jeg sett at fødselsdato i FT 1910 avviker en del fra kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det kan være det samme : Larsstuen. Det er flere Engebret, Engebrets., Ja, far til Robert var også det. Nå er kl. 23.30 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.