Gå til innhold
Arkivverket

[#82959] Biri. Hvem var Torger Hansen gift med Johanne Nilsdatter på Klomsteneie?


Gjest Anne-Lise Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg greier ikke å finne ut hvem Torger Hansen er..Utgangspunktet mitt er at min oldemor var en av døtrene til fabrikksmed Ole Hansen Gaaserud på plassen Magnusstuen under Brusveen-Kallerud i Vardal. Jeg finner Oles foreldre, men neste generasjon er det verre å komme videre på.Ved vielsen til Ole Hansen Gaaserud og Johanne Jacobsdatter Braastad kommer det fram at han er født på Biri i 1820 med far Hans Torgersen: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8948&idx_id=8948&uid=ny&idx_side=-197 (nr. 32)Ved dåpen står det at foreldrene er Hans Torgersen og Marthe Olsdatter Enger eie: (Hun fra Larud eie) Hedmark fylke, Ringsaker, Ministerialbok nr. 5 (1814-1826), Fødte og døpte 1820, side 172-173. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6009&idx_id=6009&uid=ny&idx_side=-87>Lenke (øverst)Hans Torgersen dør det året Ole blir konfirmert: (Fra Gjøvik og Toten slektshistorielags sider)Begravet dato Fornavn Etternavn Sted/Bopel Stand Fødested Født Alder1558 26-01-1834 HANS TORGERSEN, GAASERUD GAARDMAND PAA GAASERUD 1789 45 AARMed fødselsåret finner jeg dåpen til Hans Torgersen samme sted:Døpt: 25.1.1789 Fornavn: HANS Ekte/uekte: Far navn: TORGER HANSEN Bosted: KLOMSTENEIE Mor navn: JOHANNE NILSDATTER Merknader: 1. fadder: AMUND GLOPPE 2. fadder: TOLLEF MOEN 3. fadder: KJERSTI TARALDSRUD 4. fadder: MARIT KLOMSTENEIE 5. fadder: OLE SKINDERLIENHer i kirkeboka: LenkeJeg har funnet vielsen til foreldrene i Biri kirke i 1788: Oppland fylke, Biri, Ministerialbok nr. 2 (1754-1789), Ekteviede 1789, side 346-347. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg har kanskje funnet Johanne: Oppland fylke, Biri, Ministerialbok nr. 2 (1754-1789), Fødte og døpte 1764, side 77-78. Permanent sidelenke: Lenke (øverst)Må undersøke denne familien nærmere, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Nå så jeg at den øverste lenken jeg la inn var feil: Oppland fylke, Vardal, Ministerialbok nr. 5 (1831-1853), Ekteviede 1845, side 210. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 32)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Da jeg la inn det jeg fant på denne slektsgrenen for 5-6 år siden, fant jeg ikke Torger Hansen noen steder. Jeg har kommet tilbake til det flere ganger uten hell. Nå holder jeg på å rydde og legge inn lenker til kirkebøkene og når jeg leter nå, virker det som jeg finner alt jeg tidligere ikke fant..For eksempel er alle barna til familien på Kluke lagt inn på Familysearch og attpå til får jeg ett treff bare på søk etter Torger. :-) Oppland fylke, Biri, Ministerialbok nr. 2 (1754-1789), Fødte og døpte 1765, side 83-84. Permanent sidelenke: Lenke (h.s. 1. søndag e. påske)Jeg tror jamen dette løsner likevel! Nå skal opplysningene sjekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Temaet ser ut til å løpe lopsk-La oss holde oss til denne Benjamin som ble født før ekteskapmed den følge at faren ble bøtelagt.Leiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.