Gå til innhold
Arkivverket

[#82966] Slekten Bruenech og dens etterkommere i Nord Trøndelag


Gjest Olav Aasmundrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Aasmundrud

Jeg forsøker å finne en bekreftelse på at Christian Pedersen (Pettersen)Farbo er en sønn av Petter Christian Bruenech. Ved ft. 1801 er Christian Pedersen 23 år og husmann m/jord og skomaker på Store Farbo i Sakshaug på Inderøya. Han er gift med datteren på gården, Anne Larsdatter Farbo. I familysearch.com finnes Christian Pettersen Farbo f. ca. 1778 Inderøy med far Petter Christian Bruenech. Iflg. Børsaboka bd.2 s.11 kjøpte rittmester Peter Christian Bruenech Øvre Æle i Børsa i 1798. Var han tidligere bosatt i Nord Trøndelag og var han far til Christian Pedersen Farbo? Christian og Annne fikk datteren Ingebor Anna f. 1812 på Inderøya. Jeg forsøker også å finne bekrefteklse på at Ingebor Anna var den Ingebor Anna Christiansdatter som ble gift med Gabriel Olsen På Melting på Mosvik i 1838. De flyttet senere til Kjønsø på Nærø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

En base med Christian Petersen Farbo: * RESIDENCE: 23 Mar 1800, Bygslet Farbu-Aunet, Sakshaug, Inderøy * OCCUPATION: Skomaker og husmann * BIRTH: ABT 1778, (Bruenech ?) (usikre foreldre) Inderøy ? * BAPTISM: (ikke å finne blant fødte i Sakshaug) * DEATH: 1835, Farbu-Aunet, Sakshaug, Inderøy * BURIAL: ('Maritaunet') Lenke Jeg går ikke god for innholdet i basen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Aasmundrud

Mange takk Ann-Mary! Ved ft. 1865 var Gabriel Olsen og hustru Ingeborg Anna Christiansdatter bosatt på Kjønsø i Nærøy og hennes fødested er oppgitt til Inderøya. De ble viet i Ytteerøy (Mosvik) i 1838 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16413&idx_id=16413&uid=ny&idx_side=-125>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.