Gå til innhold
Arkivverket

[#82967] Oldemor som emigrerte til amerika i 1904!


Gjest Heidi Pauline Bredde
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Pauline Bredde

Hei.Jeg hadde en bestefar som ble født i Oslo i 1900. Han ble i 1904 satt igjen på kaia i Oslo da hans mor Hilda Pauline Johansen dro til amerika og kom aldri tilbake. Han ble da satt på Bernhard Mathisens barnehjem i Oslo. Hvor lenge han ble der vet jeg ikke, det eneste jeg vet er at han kom seg til mitt hjemsted (Årnes, akershus) hvor han giftet seg og fikk barn.Den jeg leter etter er hans mor Hilda Pauline Johansen. Hun er født 04.03.1883 i Rælingen. I 1900 tellingen så er hun og min bestefar registrert i Oslo og at de er forsørget av Sebelows Stiftelse.Og etter dette så vet jeg at hun emigrerte til amerika i 1904. Har prøvd å søke litt rundt på nettet og har funnet ut at i 1910 tellingen så står hun oppført som hushjelp hos en Hans Christian Tveter i Nord Dakota. Dette er hennes svoger. Hennes søster Janna som var gift med Hans døde tidlig, vet ikke helt når. Men vet også at i 1914 kom det ei Kaja Eriksen til Hans som han giftet seg med og fikk barn.Hvor da min oldemor Hilda ble av etter 1910 er da mitt store spørsmålstegn???Er det noen her som kan være til hjelp, har holdt på med dette veldig lenge men klarer ikke selv å finne ut av dette.På forhånd tusen takk ;-) Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Pauline Bredde

Ja, det vet jeg. Men, ettersom jeg ikke har kommet noe lengre i letingen så prøver jeg en gang til for å se om det er noen som kan klare å hjelpe meg videre.Har også funnet Kaja sine slektninger i amerika. Hennes oldebarn har jeg kontakt med. Men de har ingen ide om hvor min oldemor ble av. De har også registrert at hun var hushjelp i 1910 men etter dette er det ikke noe spor etter henne.Derfor har jeg lagt inn en gang til for å se om det er noen her nå som kan ha en ide eller hjelpe meg med å spore henne opp.Heidi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.