Gå til innhold
Arkivverket

[#83011] johanna ellingsen


Gjest Marie Jøssang
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Jøssang

Etter at folketellinga for 1910 er lagt ut finner jeg at min oldemor johanna ellingsen er født 11 06 1849 og ikke 1862 som tidligere folketellinger tilsier. Ellers er nevnt husdal og Børsa, likevel klarer jeg ikke å identifisere hennes foreldre.kan noen hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Jøssang

Ja min morfar het Gustav Eriksen og var eldste sønn av Johanna.Han var flyttet ut og fikk hjelp til å gå på skole av overformynder losnedal. Han flyttet til Strand i Rogaland i 1916. Før den tid bodde han i Bodø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Jeg fant Johanna Ellingsdatter døpt 1. januar 1850: Lenke Sør-Trøndelag fylke, Børsa, Ministerialbok nr. 665A06 (1830-1856), Fødte og døpte 1850, side 148. Hennes foreldre er Elling Olsen Huusdal og Ragnhild Pedersdatter. Kan dette være 'din' Johanna ?mvh Aud Marion Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Nei, det er vanskeleg å vere sikker når opplysningane spriker sånn.Det er berre to Johanna Ellingsdtr. i 1865 som er registrerte med Børsa som fødestad, nemleg dei to eg viser til i (7).Det kan gjerne vere ein idé å prøve å få ekskludert den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Nei, det er vanskeleg å vere sikker når opplysningane spriker sånn.Det er berre to Johanna Ellingsdtr. i 1865 som er registrerte med Børsa som fødestad, nemleg dei to eg viser til i (7).Det kan gjerne vere ein idé å prøve å få ekskludert den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

- og her står disse opplysningene: Brudgommen er født på Strina, 'fød paa Sletvold; opholder sig paa Huusdahl, bruden fød i Aure'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.