Gå til innhold
Arkivverket

[#83013] Bakkeby,Troms


Gjest Tore Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood
Gjest Ann-Mary Engum

Mange barn av Zacharias og Christianna:Alt fra FS må sjekkes mot kirkeboken!Jens Christian,20 jan 1800: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100180235336&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeGolla,5 aug 1802: Lenke Rachel,1803: Lenke'Din 'Christen,1804: LenkePeter Christian,12 mai 1805: LenkeJohan Martin,1 april 1809: LenkeJohan Martin giftet seg i 1835: LenkeRebekka Zacharina,4 aug 1811: LenkeJørgen Mathias,26 juni 1814: LenkeJørgen Mathias giftet seg i 1839: LenkeChristopher,1 aug 1816: LenkeJeremias,27 feb 1822: LenkeEnok Ulrik,16 juni 1823:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Utdrag fra lenken som ikke vil virke.Jeg er på jakt etter opplysninger om denne familien og anene deres. :Jeg har også fått opplyst at en mulig far til Zacharias kan vaære en Kristen kristoffersen f.1733. :Drømmer også om å samle opplysninger om evt. gård også. Dersom det finnes. Heisan :-)Jeg vet sånn tilfeldigvis litt om Zacharias og Christianne. Hvilet av barna deres er det som er din ane ?Det er riktig som du antyder at Zacharias var sønn av Kristen Kristoffersen. Zacharias var født 1775 på gården, Sand Malangen. Moren til Zacharias var Guri Olsdatter ca.1741-1778. Kristen Kristofferesen's mor var Lisbeth Pedersdatter f.ca.1703Christianna Jensdatter var født på Bakkeby, Malangen. Haer har du det jeg vet om hennes aner.1.Kristiane Jensdatter, f. 20.Sep.1777, Bakkeby, Malangen. Hun ble gift med Zakarias Kristensen, f. 1775, Bosatt på Bakkeby i 1801.Foreldre 2.Jens Jensen, f. ca.1735, d. Bakkeby, Malangen. 3.Ingebore Martha Paulsdatter, f. 1738, Bakkeby, Malangen, d. 1801, Bakkeby, Malangen.Besteforeldre 6.Paul Jørgensen, f. ca.1712, d. 1788, Bakkeby, Malangen. Nevnes i sesjonsmantaller for Tromsø 1755. 7.Synøf Pedersdatter, f. ca.1708, d. 1770, Bakkeby, Malangen.Oldeforeldre 12.Jørgen Thomesen, f. 1679, d. Bakkeby, Malangen. Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan nr. 32 være giftermålet til Rebekka? - Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 8 (1829-1837), Ekteviede 1833, side 696-697. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9703&idx_id=9703&uid=ny&idx_side=-187>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHun og mannen hadde blant annet ei datter som het Christianne Elisbeth - (oppkalling etter Christianna Jensdatter?) - døpt 4. juni 1838 - Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 9 (1837-1847), Fødte og døpte 1838, side 6. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hun som ønsket opplysninger het Beate Hagen..Posted by: Beate Hagen Tue, Dec 04, 2001, 14:43:30Jeg er på jakt etter opplysninger om denne familien og anene deres. Jeg har også fått opplyst at en mulig far til Zacharias kan vaære en Kristen kristoffersen f.1733. Drømmer også om å samle opplysninger om evt. gård også. Dersom det finnes.http://www.troms-slekt.com/jan2001/posts/714.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Jeg har nettopp blitt oppmerksom på denne tråden. Til innl. 11) vil jeg anmerke at Lisbeth Pedersdatter var ikke mor til Christen Christophersen, det er en feilkopling som er gjort i Malangen Bygdebok. Christen var født på Aspenes i Malangen og hans foreldre var Christopher Christensen og Riborg Jørgensdatter. Christopher var 2. gang gift med Nille Samsonsdatter. Skifte etter Christopher i 1788. Nille så gift med Ole Nielsen. Skifte etter Guri Olsdatter i 1781. Christen så gift med Elen Andersdatter. Skiftet etter Christen avsluttet 5. juli i 1786. Syv barn i første ekteskapet og en sønn i andre ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tore Hansen

I mine notater har jeg Zacharias Kristensen f.1775 og far Kristen Kristophersen (høyre side)Kildeinformasjon: Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 2 (1753-1778), Fødte og døpte 1775, side 24. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2913&idx_id=2913&uid=ny&idx_side=-26>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Ja, Bygdeboka har feil igjen. Forholdene er som du har notert. Skifte etter Guri Olsdtr. i 1781: mellom annet sønn Zacharias 5 år gml. Skifte etter Christen Christophersen i 1787: mellom annet sønn Zacharias 10 år gml. Christen Jensen hadde bare døtrene Karen og Johanne som vokste opp, se skifte etter ugift farbror Lars Jensen i 1798, Christen da død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tore Hansen

(22)Takker for det.I skiftet etter Christopher i 1788 nevnes ingen barn i hans andre ekteskap med Nille Samsonsdtr.Det fremkommer heller ikke noe om Christophers opphav.Har noen noe mer kjennskap til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.