Gå til innhold
Arkivverket

[#83015] Elisabeth og Randi Christiansdatter Qvislin fra Slidre


Gjest Ellinor Elise Simensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellinor Elise Simensen

Elisabeth Christiansdatter Qvislin ble født 9 Juni 1799 i Slidre. Hennes søster Randi (Randine) ble født 8 Juli 1804.Foreldre var Christian Christensen og Karen (Kari) Larsdatter.Noen som vet hvor det ble av disse to damene?Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg vet ikke om du har funnet dåpen til alle barna (6 stk.?). Alle ble født på Tuf/Tuv.1) Lispet døpt (ikke født) 9/6 1799. --- 2) Ragnild dpt.13/3 1802. --- 3) Randi dpt.8/7 1804. --- 4) Kirsti dpt.28/6 1807. --- 5) Christen f.1/3-dpt.22/3 1812 --- og 6) Lisspet f.5/4-dpt.3/6 1816.Det kan se ut som om Lispet (1799) døde før 1816. Har du funnet konfirmasjonene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Elise Simensen

(2)Jeg har funnet giftemålet til Ragnhild med Ole Jensen Vidste 7. November 1827 i Oslo Domkirke. Fant også 3 sønner her, men hva som skjedde med disse barna er et stort spørsmål. Deres foreldre ble i 1836 dømt til tukthusarbeid og muligens sendt nordover.Kirsti døde og ble begravet 28. April 1810 - 2 år gammel.Christen var gift 3 ganger og her har jeg 5 barn. Den siste sønnen - Halvor - var min bestefar.Jeg har ikke klart å finne verken konfirmasjon eller giftemål til Lispet(1), Randi eller Lisspet(2).Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Elise Simensen

Til Ann-MaryDet kan virke som han flyttet litt rundt denne Ole Jensen Vidste. Han og hans første kone var iallefall bosatt i Oslo frem til 1836. Så har jeg funnet ham fraflyttet Øksnes i 1852 og tilbake til Øksnes i 1855 hvor han giftet seg med Ingeborg Olufsdatter fra Jamtland i Sverige. Som du skriver bor han da i Kabelvåg i Lofoten i 1865 og flytter derfra tilbake til Sverige i 1874. Permanent sidelenke: Lenke.Hans første kone, altså min oldefars søster Ragnhild Christiansdatter, må ha dødd engang mellom 1836 og 1852, men det er ikke godt å finne ut hvor.Takk for hjelp iallefall.Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Elise Simensen

Til Ann-MaryFant Lispet nr. 1 død 14. Mars 1815 i Slidre.Da gjenstår bare Randi og Lisspet nr. 2Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.