Gå til innhold
Arkivverket

[#83018] Øvre Linsholm Hem anneks Lardal - Oppslag i Bygdebok


Gjest Jan Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Christensen

Hans Friderichsen og kona Ingebor Poulsdatter var husmannsfolk under øvre Linsholm gård i Hem anneks av Lardal. Det kan se ut som om familien flyttet til Skien, hvor Hans muligens dør i 1845. Sønnene Christian og Fredrik ser også ut til å finnes i Skien. Hvis det er denne familien, så gifter begge seg i Skien på 1820-tallet. Er det noen som har tilgang til bygdeboka og kan slå opp for å se hva som står om denne familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser i alle fall at det døpen en Peter i Skien i februar 1806 med foreldre Hans Fredriksen og Ingeborg Paulsdatter - Telemark fylke, Skien, Ministerialbok nr. 4 (1792-1814), Fødte og døpte 1806, side 202-203. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7889&idx_id=7889&uid=ny&idx_side=-76>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Christensen

Se det ja, Peder i 1806 hadde ikke jeg funnet. Jeg ser at Hans hadde Christian født i Lardal i desember 1796 og Fredrik ca 1792 (ifølge 1801), samt en datter Else i desember 1794 og en Peder i 1799. I 1825 finner jeg nemlig en Hans Friderichsen 69 år boende i Skien med sin datter Elie (som vel kan være Else).Så da ser det ut til at vi har kontroll på familien.Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Gunnar Jacobsen

Lardal Bygdebok III side 1054, husmenn på plassen Fyrbekk under Ø. Lindsholm:'1801 bodde Hans Fredriksen i Fyrbekk. Han var f. 1767, sønn av Fredrik Pedersen Pinnestad og h. Kari Olsd. G. 1792 m. Ingeborg Paulsd. Styrmo f. 1768, dtr. av Paul Torstensen Mell. Lie og h. Anne Nilsd. Barn: Fredrik f. 1792 på Styrmo, Else f. 1794, Christian f. 1796 og Peder f. 1799, d. 2 år gl.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.