Gå til innhold
Arkivverket

[#83023] 'Min Slekstbok'


Gjest Erik Bjune
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Bjune

Hei! ...et litt småbanalt spørsmål:Før PCens tid fantes det enkle bøker å få kjøpt hvor man kunne skrive inn sin nærmeste slekt, både anetre & etterslektstrær, samt personskjemaer, sider for foto, etc.Damm forlag hadde en fra 1982 og Tveboe en fra 1983, pent innbundne små bøker.Har spurt i litt bokhandelene, søkt på Gnist, Capris, Tanum osv, men der er det selvflg utsolgt, fordi forlagene er utsolgt.Vet noen om det er mulig å få kjøpt eller få tak lignende noe sted i dag?Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Din nærmeste bokhanddel vil sikkert kunne skaffe deg 'Den store sleksboken', Orion Forlag, ISBN 82-458-0093-7 (rød omslag) - ISBn 82-458-0171-2 (blått omslag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hvis du lurer på hvordan denne boka ser ut, kan jeg skanne noen sider og sende deg. Gi meg et tip-off til kjellathalvorsendotcom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg har to utgåver utgjeve på NW Damm og Søn.Den eine kom ut i 4.opplag 1985, den andre i 6. opplag 1988.Dei er raude og heiter 'Slektsboken', dei inneheld slektstre, og div. sider der du kan lima inn bilete, skriva ned historiar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Hvorfor være bundet av en ferdig redigert bok med tillagede sider? - hvorfor ikke en A4 Perm med løse blader som man kan fylle ut og sette inn etterhvert med tekst, bilder og andre illustrasjoner, og man står helt fritt i både innhold og utførelse, dessueten, og ikke minst,man får en personlig slektsbok som etterkommere vil sette stor pris på. Ja, dette er hva jeg selv ville gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Bjune

Hei!Takk for konstruktive tilbakemeldinger.Mariann; det er tydelig at denne utgaven har kommet i flere opplag, men ikke i nyere tid tror jeg, ...derfor er den nok utsolgt pr dd...??Ola; jeg også,...men endel mennesker godt over 90 år bla., ønsker ofte dette helt 'straight' og og i faste ordnede former:)mvh erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.