Gå til innhold
Arkivverket

[#83024] ole gunnerius kolberg, f. 22.05.1902, hans kone?


Gjest Carl Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Carl Olsen

Ole Gunnerius var min fars onkel. Han ble født og oppvokst på Nedre Bakklandet 3. Jeg søker hvem han ble gift med. Jeg har to alternativer. Hvis noen vet mer er jeg takknemlig. Hilsen Carl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl Olsen

Hei, Magne Det kan vel ikke være Lilly Antonie som er hans kone. Hun var jo bare 11 år i 1925. Hvis det da ikke skulle være flere med samme navn. Det er nok riktig Ole Gunnerius. Skulle gjerne vite hans bosted som gift. Jeg husker han bodde i nærheten av Lerkendal stadion, på nordsiden. Men husker ikke navnet på vegen. Opplysningene om Ole og Lilly har jeg sikkert fått fra en søster av Ole. Påliteligheten? Jeg vet ikke. Hilsen Carl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus.

Hei !Ja det stemmer at han var 11 år eldre enn henne, men vet ' vi ' når ' de ' var gift og hadde sit første barn ? Jeg vet det ikke.Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl Olsen

God morgen Magne Ole og Lilly hadde 2 barn: Per Otto, født 16.03.1944, Grethe, f. 1946. Kommunetellinga for 1925, viser jo Lilly Antonie Johansen, barn f. 13.03.1914. Dette er identisk med vår Lilly som står på gravminner. Så da skulle vel alt være OK? Men, hvor kommer navnet Nåvik, f. ca 1900, fra? Kommer vel ikke videre uten kirkebøker fra den tiden. Per Otto født i 1944, det er vel for ny dato? Ha fortsatt en god dag, hilsen Carl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus.

Hei !Carl, om du kontakter Domkirkens Kirkekontor så kan du nok få hjelp derfra, også muligens om hvem som er fester på de nevnte gravstedene ?Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.