Gå til innhold
Arkivverket

[#83031] Etterkommere etter Henrik Anthon Ellertsen


Gjest Kathe E Marsvoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe E Marsvoll

Hei. Jeg søker etter etterkommere av Henrik Anthon Ellertsen,født i 1849 i Vestby i Akershus. Hans far er Eilert Olsen. Henrik Anthon er min oldefar. Dette har jeg akkurat fått å vite. Har kun visst hvem min bestefar Robert Kristian var.Dette er et stort savn og ikke vite hvem som er ens familie. Håper på kontakt. Mvh Kathe Ellertsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe E Marsvoll

Hei igjen. Glemte jo helt å skrive at min oldemor er Henrik Anthons andre kone Regine Johanne Marie Rasmussdatte, født i 1874 i Romsdal. Kathe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe E Marsvoll

Hei. Jo det er dem. Jeg fant familien på 1910 tellinga, men da dessverre på Svanviken arbeidskoloni og da manglet det 6 barn. Dette er jo reisende så det er meget vanskelig å følge opp. Håper å få hjep til å finne levende slekt så jeg kan få lære å kjenne min familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Dette er vel ham, har ikke sjekket mot kirkeboken [url="http://www.familysearch.org/eng/search/VR/individual_record.asp?recid=29540997&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeHer er vielsen, nr 18 Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Haus, Ministerialbok nr. A 19II (1878-1886), Ekteviede 1882, side 263. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Her har Gunn funnet mye ser jeg :) Er hans første ekteskap jeg la inn.Forstår det slik nå at det er barn fra det andre ekteskapet du er mest interressert i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe E Marsvoll

Å for søren. Ja min bestefar er født 1905 og hans mor er Regine Rasmusdatter. Men selfølgelig er jeg også intereserti barn fra første ekteskap, hvis de fikk noen. Jeg har heller ikke klart å finne noe vielse på andre ekteskap. Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe E Marsvoll

Hei. Takk for det. Dette har jeg også funnet, men finner de ikke igjen etter 1910. Har også lett i krkebøker.men har til nå bare funnet dåpen på 3 barn tror jeg det er.En fant jeg utplassert av fattigvesendet i 1910. De tok jo barna fra de reisende den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Henrik og hans første kone får ingen barn sammen, men Henrik fikk først 2 barn med tanten til Regine, Elen Oline Johannesdatter født 29 nov. 1852 vik i Sogn. Barna var Eilert Henrik i 1870 og Anne Kristine i 1872.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe E Marsvoll

Hei igjen. Lurer også veldig på oplysningene om Henrik Anthons besteforeldre som da er mine tipp tipp oldeforeldre. Ole Erichsen og Christine Larsdatter, gift 11091813 i Vestby. Er. dette riktig? Det virker som om de var fastboende, de fikk jo også flere barn på samme sted. Mvh Kathe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei, Kathe! Det er ikke godt å si om Ole og Christine opprinnelig var fastboende, og jeg kjenner ikke bakgrunnen til Ole og Christine (kanskje John gjør?). Men jeg er også interessert i å få vite hva som skjedde med Robert Kristians barn (jeg har registrert 4 født mellom 1933 og 1937 - de to eldste jenter og to yngste gutter). Jeg vet de bodde i Torvastad på midten av 1950-tallet. Men siden dette hører til såpass sent i tid, ville jeg satt pris på en meil :-) Min meil er jonny-m@online.no Og hvis du skulle lure: Ja da, vi er i slekt du og jeg også :-) For øvrig kan du sjekke websidene våre på http://maishamema.org, så ser du hva vi driver på med i Kenya :-) Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.