Gå til innhold
Arkivverket

[#83032] Utskrift fra FT 1910


Gjest Jan Sigbjørn Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Sigbjørn Larsen

Hei. Jeg har gjort et utskrift fra FT 1910. Der kom det med overskrift og mye detaljer sliki at den første halve siden ga lite info. Dette betyr at de fleste utskriftene går over to sider. Jeg ønsker meg en mer komprimert utskrift hvis mulig.Det som undrer meg mest ar at det kommer ei linje i utskriften hvor det står Last ned - Skriv ut - Korrektur - Analyse - Skannet versjon.Denne teksten kan jeg ikke se på mitt skjermbilde før utskriften. Hva er forklaringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Vi har forbedret utskriftsversjon som et av våre høyest prioriterte punkter i den videre utviklinga av tjenesten.Linja 'Last ned - Skriv ut - Korrektur - Analyse - Skannet versjon' ligger inne i en boks som blir synlig når du klikker på det gylne symbolet med hvit trekant (over personnavnet). Dette er funksjoner som, med unntak av 'Skriv ut', ikke er implementert ennå. I neste versjon av tjenesten fjerner vi de funksjonene som ikke er klare til bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Jeg er helt enig med deg.Lenkene 'Last ned - Skriv ut - Korrektur - Analyse - Skannet versjon' virker ikke ennå hos meg. Egentlig gikk jeg ut fra at utskriftene blir mer komprimert når funksjonen 'Skriv ut' kommer på plass. Men kanskje tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Beklager, Jan, det gikk om hverandre.Kristian, du skrev at funksjonen 'Skriv ut' er implementert. Hva kan være feil hos meg at den virker fortsatt ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Til (4)Ordet 'Treffliste' kommer fram når en har søkt etter noen. Ved siden av dette ordet, er det en ned-pil (brungyllen farge) og trykker en på denne kommer valget 'skriv ut' fram i blått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Det er forskjellig: Lenken ved siden av ordet 'Treffliste' fungerer bra, men dersom jeg velger en person i denne lista og vil bruke lenken 'Skriv ut' under f.eks Folketelling 1910 for Kristiania kjøpstad' får jeg ikke noen utskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Er det ikke en tilsvarende gyllen ned-pil ved setningen 'Folketelling 1910 for (f. eks.) Moss herred? Ved å trykke her får jeg fram:Folketelling 1910 for Moss herred [Ned-pil] Antonie OlsenLast ned – Skriv ut – Korrektur – Analyse – Skannet versjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er mulig det er et nettleser-problem. Uansett er den utskriften du får ved å klikke 'Skriv ut'-lenken ikke annerledes enn den du får ved å velge 'Skriv ut' i Fil-menyen (Ctrl P).Vi vil som sagt utvikle dette i nær framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Det er tydeligvis en feil på dette i versjon (1.0.1) som nå kjører. Utskrift vil virke etter neste oppdatering (1.0.2). Den vil komme om ikke alt for mange dager. Inntil videre er en derfor nødt til å velge utskrift fra nettleseren.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Sigbjørn Larsen

Hei. Takk for svaret. Bra dere ser på funksjonen. Jeg klarer meg bra med svaret at dette er en funksjon som skal forbedres. Det viktigste for meg er at FT 1910 har kommet. Jeg har allerede funnen noen 'godbiter' for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jan Erik Horgen

Åssen går en fram for å skrive ut alt om ett bosted, uten å få med alle overskrifter og ekstra tekst? Jeg merker ut den delen av teksten jeg vil ha og skriver ut, men det er egentlig ganske tungvint, og det fins sikkert lettere måter å få ei enkel utskrift på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Sigbjørn Larsen

Hei. Jeg benytter ofte Registreringssentral for historiske data (RHD) Lenke for å få en enklere utskrift. Det er jo et alternativ hvis en ikke trenger reklamen og alle detaljer på hovepersonen på mesteparten av den første siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.