Gå til innhold
Arkivverket

[#83046] Alfred Andersen og Ingeborg Josefine Knudsen Oslo


Gjest hilde roos
 Del

Recommended Posts

Gjest hilde roos

Leter etter disse Alfred Andersen f 5/8 1880 Gamle Aker Oslo.Hans kone Ingeborg Josefine Knudsen f 1877(8). De giftet seg 8/9 1903 Sagene kirke.De fikk følgene barn:Birgit Alvilde Andersen f 28/10 1903 Sagene konfirmert 30/12 1917 Rjukan. Alvilde Ingerid Andersen f 25/8 1906 Sagene konfirmert 8/5 1921 Rjukan.Ivar Alfred Andersen f 16/8 1909 komfirmert 16/8 1924 Sagene Oslo.De bodde på Rjukan 1910 men er da tilbake i Oslo 1924.er det noen som vet om eventuelt om disse barna giftete seg?Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei takk for svaret.Konfirmasjonen til Alfred hadde jeg men ikke Ingeborg Josefine.Har søkt på Gravminner og der fant jeg Alfred,Ingeborg og Alfhild begravet på Sagene Oslo.Ivar Alfred har jeg ikke funnet noe på.Men så har jeg funnet en Birgit Alvilde begravet på Ål men der står det at hun er født 29/10 1903 mens jeg har 28/10 1903 så jeg vet ikke om det er samme person.Får prøve å finne henne gift.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. BB fra Ål som ligger på nettet(Trintrud gnr.57/4 i Leveld) ble Knut Eivindsen Trintrud (22/3 1894-25/1-1948) gift 1924 i Oslo med Birgit Alvilde Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Tusen takk for hjelpen.Da var det nok riktig person som jeg har funnet på gravminner.Har du mail adressen til denne bygde boken?Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Tusen takk til begge to. Tok litt tid før jeg fikk svart da nettet har vært nede. Til Carsten Schanche.Ser at du har tilgang på adresser i Oslo 1955.Kan du se om det bor en ved navn Georg Jacob Andersen i Oslo? Han er gravlagt Vestre Gravlund Fagerborg i 1984. Dette er da bror til Alfred og de søskene er ikke så lett å finne da de flyttet en del.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei igjen.Har søkt på gravminner og der er Georg begravd sammen med Thea Borghild Andersen så da regner jeg med at det er hans kone. Det er også begravd en man ved navn Magnar(Borgen)Andersen i samme grav så kanskje detter er deres sønn? han er født i 1933.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei igjen.Har søkt på gravminner og der er Georg begravd sammen med Thea Borghild Andersen så da regner jeg med at det er hans kone. Det er også begravd en man ved navn Magnar(Borgen)Andersen i samme grav så kanskje detter er deres sønn? han er født i 1933.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Aud Solveig Hovind

Hei Alfred Andersen og Ingeborg Josefine Knudsen var mine oldeforeldre. De hadde som nevnt 3 barn Bergit Alvilde, født 29.10.1903 gift med Knut Trintrud. Alfhild Ingrid som var ugift. Ivar Alfred som var gift med Aasta. Jeg er helt nybegynner her og ikke så flink med lenker. Vennlig hilsen Aud Hovind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei Aud.Dette var morro at det er flere som leter etter Andersen slekten.Har søkt litt fram og tilbake for å finne disse men de flytte mye tror jeg.Vet ikke hvor mye du vet om slekten men min tippoldefar Karl johan Andersen var bror til Ole Jacob Andersen som da er far til Alfred Andersen.Er det noe du lurer på så er det bare å spørre.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Solveig Hovind

Hei Alfred Andersen hadde 10 søsken Kristian, Albert, Sigrid, Alvilde, Valborg,Wilhelm, Olga, Dagmar, Georg og Jonny. mvh Aud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei Aud.Etter søk før jul når 1910 tellingen kom så fant jeg et barn til.Valborg Nikola Andersen f 30/5 1903 Vestre Aker. Konfirmert 17/6 1917 Rjukan.En ting jeg lurer på er om når Ole Jacob Andersen og Selma døde har du noe innformasjon om det?Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

Hei på dereAlfred sin søster Dagmar bosatte seg i Larvik, giftet seg og fikk 4 døtre. Hun og kusinen Damar Otilie (min oldemor) hadde mye kontakt og min mormor har fortalt om de to parene med Dagmar og Kristian. Etterkommere av Dagmar er fortsatt bosatt i dette distriktet. Jeg er usikker på om Ole Jacob og Selma også bosatte seg her. Som du sier Hilde, de var fortsatt på Rjukan i 1917 da Valborg ble konfirmert. Carl Johan og Sofia hadde da flyttet hit til Larvik (dvs til gamle Tjølling kommune). Det er lite informasjon registrert i gravminner i Larviksdistriktet, så vi får ev prøve å finne andre kilder for å finne dødstidspunktet til Ole Jacob og SelmaMvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Solveig Hovind

Hei Jeg tror Selma er begravd på Rjukan. Valborg bosatte seg i Skien Wilhelm og Johnny dro til Amerika Det gjorde også Georg men han kom tilbake, Johnny også. Dette er opplysninger jeg mener å huske ble fortalt. Jeg har ikke lett etter dette i noen tellinger eller kirkebøker mvh Aud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

Hei! Jeg finner en Selma Andersen gravlagt på Dal, Tinn Lenke Her står det at hun er født i 1860, og død i 1918, gravlagt 22.08.1918 Jeg har henne født i Ullensaker 23.02.1861, men det kan alikevel være rett person. Skal ta en sjekk i andre kilde også. I forhold til de som dro til USA kan vi jo se om vi finner ut noe på når de kom tilbake. Det kan jo hende at Dagmar hadde selskap på vei hjem igjen.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

HeiDa kan jeg begynne med å rette opp mine egne feil. Selma Oline Andersen f. Christiansdtr den 04 mai 1860. Hun er døpt 22 juli 1860. Hun døde av hjertekrampe den 17 august 1918, og er gravlagt den 22 august 1918 dette i følge Klokkerbok for Rjukan 1913 - 1920; Lenke nr.14 nederst på siden. Hun giftet seg 27 mars 1880 med Ole Jacob Andersen født 23 februar 1861 i Ullensaker, og sammen fikk de 11 barn.Ole Jacob Andersen brukte innimellom bare navnet Jakob, og i Gravminner finner jeg en Jakob Andersen bisatt på rjukan i 1966. Med den informasjonen som er der er det ikke mulig å vite om det er han. Spørsmålet er jo om han ble på Rjukan da kona døde, eller om han har flyttet til feks. Skien, hvor bla Kristian skal ha boddMvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

Det stemmer no at Kristian sin kone het Hansine. Finner dem begge gravlagt på Nenset i Skien; LenkeDet kan også se ut som om et av deres barn er gravlagt sammen med dem der.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.