Gå til innhold
Arkivverket

[#83051] Kanskje en ide


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Det har vært mange reaksjoner på FT1910 og mange ting er etterspurt og ting fikses ettr hvert.Kunne man legge inn to linker på FT190 som forteller om1. nye ting som er kommet i nyee versjoner siden 1.2. forhold det arbeides med og som etter hvert vil bli del av 1.Dette tror jeg vil sparre en mengde spørsmål.Også litt klarer om hva som mangler og som er skrevet mange forskjellige steder i tilknytting til FT1910. Må vel si at jeg ikke synes selv å ha oversikten om hvor jeg finner alt jeg føler jeg trenger. Det er litt mange spredde linker uten forbindelse.Eller er det slik at 'man ikke ser målet for bare trær?'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Du er inne på en god ide.Vi har planer om å opprette en statusside under informasjonssiden om omleggingen: [url="http://www.arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivet/Om-Digitalarkivet/Omlegging>LenkeVi prøver å holde all informasjon om folketelling 1910 på denne og underliggende sider: LenkeHjelpetekster skal bli oppdatert med flere søketips, illustrasjoner og tydeligere veiledning:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Jeg har sett disse siden og må med handen på hjetert si at jeg 'ikke er veldig imponert', men tar det som et steg i den riktige retningen.Det var faktens disse siden som var noe av bakgrunnen for at jeg laget mitt innlegg. -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Den ene av linkene jeg manglet klarer synlig i FT2010 var nemlig Lenke som jo er p.t. et svar på henvendelser i Arkivforum og ikke direkte lenket til FT2010.Skulle ikke være vanskelig å linke dette opp som en liste tilbjengelig i FT2010? :-)Men det er vel prisippet som hindrer praktisk løsning? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.