Gå til innhold
Arkivverket

[#83056] Kan noen sjekke dødsannonser siste halvdel oktober 1977 i Stavanger for meg?


Gjest Linda Olsen-Herfindal
 Del

Recommended Posts

Gjest Linda Olsen-Herfindal

Jeg prøver å spore min fars halvbror som døde på 1970-tallet. De hadde så vidt jeg vet ingen særlig kontakt så jeg er ikke 100 % sikker på identiten til vedkommende. Men jeg tror det er: Alfred Oliver Mortensen Wettland, født 12.05.1907, død 14.10.1977. Han ble imidlertid av en eller annen grunn begravet i Horten, selv om hans siste hjemkommune var Stavanger. Graven ble slettet i 2001 og kirkevergen i Horten kunne ikke hjelpe med flere opplysninger. Men det bør vel finnes en dødsannonse på ham? Det står jo som regel noen navn på etterlate i slike annonser. Bor i Kristiansand så det blir litt vanskelig for meg å få sjekket de aktuelle avisene for denne perioden. Noen som har anledning til å hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-) Dersom du tek kontakt med:NasjonalbiblioteketHenrik Ibsens gate 110, 0255 OsloTlf.nr: 810 01 300kan du vera heldig å treffa på ein/ei som vil (det er utanfor reglementet) finna fram denne dødsannonsa.Men egentleg skal du ta kontakt med bibliteket i Kristiansand og få dei til å bestilla filmen til deg. Så går du på biblioteket og leitar fram dødsannonsa sjølv på mikrofilm :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Olsen-Herfindal

Jøss viste ikke alle aviser ble mikrofilmet, det var jo godt nytt for meg. Nå er det så lenge siden jeg bodde i Stavanger, hvilke aviser er aktuelle i 1977? Stavanger Aftenblad/Rogaland Avis, er det noen flere? Hvis alle aviser er mikrofilmet kan jeg jo ta med Gjengangeren fra Horten også når jeg bestiller mikrofilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Torgersen

Hvis ikke jeg husker helt feil finnes det flere årganger med utklipte dødsannonser på lesesalen på Statsarkivet i Stavanger. Om det også er i den aktuelle perioden er jeg usikker på. Kanskje du kan spørre der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Disse utklipte dødsannonsene er fra 1916 - 1930. Jeg har dem på min pc hvis noen skulle trenge noen opplysninger. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dødsannonse for Ane Tønnesdatter Håland, enke etter Samuel Samuelsen Gausel, som døde 21 December 1917? Hun var min oldemor.Takk, Adele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Olsen-Herfindal

Hei Jon Erik Ingen bråhast, så jeg er svært takknemlig hvis du kan sjekke Gjengangeren for meg.Dette er spennende, jeg har lurt og lurt på hvem denne onkelen min var siden jeg begynte å interesse meg for slektsforskning, og det var jo selvfølgelig etter at min far var død.Det rare er at hvis det er korrekt person jeg har funnet har jeg antagelig gått forbi hans grav da min mor og hennes slekt ligger begravet i Horten.Men nå gjenstår jo å se om det faktisk kan være denne personen jeg tror det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne  Bjørlo Fiskå

Hei Ser du etterlyser Alfred Oliver Mortensen Wetteland. I adressebøker fra Stavanger finnes disse: 1935- Wetteland, Alfred, sjømann, Steinkargaten 17,1955- Alfred M. Wetteland, anl.arb. som bor i Bergelandsgaten, 52 mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Olsen-Herfindal

Takk Anne. Har du anledning til å sjekke adressebøkene for en annen person for meg? Min farmor het Anna Karina Olsen, jeg finner Alfred på New Yorks passengerlist at han kom til N.Y i september 1945 som sjømann, på moren står det Anna Olsen, ABC gt. 12 i Stavanger. Dessverre er jo Anna Olsen et veldig vanlig navn men kan du sjekke hvor om hun kanskje står på denne adressen i 1935, da var min far Erling Leonard 21 år og kanskje han fremdeles står på hennes adresse. Han var egentlig sjømann rundt denne tiden men kanskje han står der allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Olsen-Herfindal

Jippi, ja da skulle det ikke være noen særlig tvil. Det er korrekt halvbror jeg fant. Nå var riktignok ikke min far i Stavanger i 1941, han gikk inn i militæret da krigen brøt ut og var utenlands under hele krigen, men det er jo uansett naturlig at han fremdeles hadde adresse i Norge i begynnelsen av krigen. Men uansett er jeg fortsatt interessert i dødsannonsen for å se hvem som står som etterlate etter ham. Om han var gift eller fikk noen barn vet jeg jo ikke, så i teorien kan jeg ha fettere/kusiner i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Leseapparatet for mikrofilm på Horten bibliotek har det dessverre litt vondt for tiden. Hvis du fortsatt vil vente - send meg en melding på jonebh krøll online dot no - ellers stryker jeg 'oppdraget' fra lista mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.