Gå til innhold
Arkivverket

[#83091] Hva skjedde med Johan Jacob Britanius Stub bosatt 1900 Smedvik, Vågan, Nordland


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I 1900 tellingen finner jeg ham som Johan Stub, bosatt i Smedviken i Vågan, Nordland. Han var da maskinist. Johan var født i Ålesund 06.04.1838. Han ble gift 31.03.1861 med Karen Marie Hansdtr. fra Hjelset v/Molde.Her er familien i 1900.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f01865&gardpostnr=281&personpostnr=1902&merk=1902#ovre>LenkeJeg har ikke klart å finne noen av dem i 1910 tellingen, og Karen Marie dør iKabelvåg, Vågan 07.09.1915. Hun er da enke etter handelsmann. Se post nr.22 i kirkeboka.Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for positive bidrag.2/3. Grethe.Jeg har lagt inn en forespørsel om skifte etter Kaia i Arkivforumet.4/5. Anne Julie.Deatteren Else hadde jeg nok, men hun er døpt i Ålesund og ikke Vågan som du skrev. Når det gjelder Karen du fant i innlegg 5, så er det nok ikke henne. Hun skrev seg fortsatt som Stub da hun døde i Kabelvåg i 1915. Som man ser så bodde datteren samme sted i 1910 som familien bodde i 1900, men moren er ikke å se der. Men hvor er faren Johan Stub? Han er heller ikke i Smedviken i 1910, og jeg har ikke klart å finne dødsfallet hans i Vågan mellom 1900 og 1915.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk Carsten for den. Det er nok rett mann selv om ingen av fødselsårene stemmer helt 1839 0g 1835. Hva fikk deg til å se etter ham der? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.