Gå til innhold
Arkivverket

[#83092] Liabroveien Christiania (Oslo),vilken kirke?


Gjest Karl Johnny Sommer
 Del

Recommended Posts

Gjest Karl Johnny Sommer

Har tidligere brukt en kilde i søk gater/veier Oslo i forhold til kirkelyd,men denne kilden ser ut til å ha falt ut av mine lagrede favoritter (kategori slekt).Som sagt 'Liabroveien'Vilken kirke? Og vilken kilde? Hilsen K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.Ljabruveien ligger på Nordstrand, men før denne kirken ble oppført (1886) tilhørte området Oslo krets, dvs. Oslo Hospital/Gamlebyen kirke: LenkeMvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Liabroveien i 1909 er ikke identisk med Ljabruveien idag. Oslo Hospital er det mest sannsynlige for veien som lå i Kristiania og ikke Aker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Geir (8)Jeg ser det er jo de første husene i Mosseveien! Det var jeg ikke klar over. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det. :-)Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Mine bestforeldre bodde i Liabroveien 88 i 1915 da min far ble døpt i Gamlebyen-Oslo Hospital. Min far og hans brødre gikk på Gamlebyen skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.