Gå til innhold
Arkivverket

[#83105] Jeg kan gjøre oppslag i dødsannonser for Stavanger og omegn 1916 - 1930


Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Hei Johan Arthur. Om du kommer over noen av Romanifolket (tater, omstreifer e.l.) er jeg veldig interessert i å få disse opplysningene av deg, om det lar seg gjøre. Om du husker på meg har jeg e-post adr: kasaglar@online.noTakk for et flott tilbud. Lykke til med ditt arbeid! Mvh Kai-Samuel Vigardt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det skal jeg selvfølgelig prøve å hjelpe med, men hvilken navn skal jeg se etter da? Er det spesielle navn de ofte bruker? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Har i lang tid søkt etter Fredrik Olai Fredriksen Vig født på plassen Bustetun ved Odda 24 juli 1841 . Noen ganger brukte han Vig, Fredriksen og i noen tifeller begge navnene samtidig. Fredrik reiste mye rundt i unge år som kobberslager/blikkenslager men de siste 30 - 40 årene var han mer eller mindre bofast i Stavanger ved en plass som heter Kalhammeren. Har frem til nå ikke funnet ut når han døde men vet han lever i 1910. Hadde vært takknemmelig hvis du kunne gjort et søk etter denne karen. Hilsen John Aalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Hei Johan Arthur.Om det ikkje er for mykje arbeid for deg, så hadde det vore fint om du kunne søkt etter ein familie for meg.Johannes Knudson Glimme f. 28.11.1842 og kona Helmine Kristine Glimme f. 29.01.1854.Johannes var telegrafist, og flytta ein del rundt om i landet, men kring 1896 ser det ut til at dei har slått seg til ro i Stavanger. I 1910 bur dei i Ledaalsgate 5.Dei hadde fire barn. Den yngste Kristoffer f. 1884 har eg kontroll på. Han døde i Stavanger i 1986.Anna og Thormod har eg ikkje funne i FT 1910, men om dei er emigrerte eller døde før dette, har eg ikkje funne ut av. Det ville være interessant om dei er nemnde i dødsannonsene til foreldra.Gudrun f. 28.08.1880, gift Henrichsen (ektemann Henrich Henrichsen f. 22.07.1869) Busatt i Stavanger 1910. Levde vel forhåpentlegvis etter 1930, men fint om du kan sjekke.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Til Egil! Jeg kan dessverre ikke finne noen av disse navnene. De er kanskje døde etter 1930.Jeg har sett på Glimme og Knutsen som etternavn. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvilket etternavn hadde Ida. Det er sortert på etternavn. Det er mest fra sør Rogaland, men endel fra Ryfylke og Nedstrand finnes også. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Johan Arthur.Jeg tenkte jeg skulle gjøre meg nytte av tilbudet ditt. Det er to dødsfall i Stavanger. Jeg har døsdatoen men ikke datoen for begravelse. De var dissentere. Hun var baptist og han utmeldt av statskirken. Det gjelder:Dagny Bergliot Magnussen f. Jacobsen død i Stavanger 05.01.1918 og hennes ektemann Knut Didrik Magnussen død 29.03.1920. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg løfter denne opp igjen i tilfelle noen skulle ha bruk for noen oppplysninger om døde i Rogaland - mest i sørfylket mellom 1916 og 1930. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

Hei Johan Arthur!Jeg ønsker opplysninger om dødsfallet til Jakob Jaasund, f. 25.03.1844. Han var visstnok i live i 1915, men etter den tid slutter alle kjente spor etter vedkommende. Jakob var handelsmann av yrke og bodde på Nytorvet 7 i Stavanger by. Dersom du kunne ha sjekket ham så lang fram i tid du kan, ville det ha vært fint!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det var en del med navnet Jaasund, men det eneste jeg fant var at Jakob J. Jaasund står nevnt i dødsannonse fra 1923. Legger den inn i tilfelle den skulle være av interresse. Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete10672.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

Takk for undersøkelsen, Johan Arthur!Dette er nok ikke den 'rette' Jakob, for han het egentlig Jacob Manlius Christensen (Jaasund), så 'J-en' her passer liksom ikke helt inn! Jeg har ikke funnet hans begravelse i de scannede kirkebøkene for Stavanger i det aktuelle tidsrommet, så kanskje bodde han ikke i Stavanger ved dødsfallet!Mvh geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annalisa Thelin Knutsen

Hei Geir Jakob J. Jaasund hadde kolonialhandel på Nytorvet 7 i 1901. I adresseboka for 1935 står kona: Martha, enke, Nytorvet 7. Han burde bodde på samme adressen da han døde, og han hørte naturlig hjemme i Petri kirken. Muligens han var dissenter. Hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Broli

Johan Arthur. Kunne du se om det finnes en dødsannonse for skipsfører Tormod Wiich. Han døde 18/10 1918 og ble begravet 2/11 1918 iflg kirkebok for Stavanger/Domkirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg fant ingen med det navnet. Mesteparten er fra etter 1920 og det er ikke så veldig mange før den tiden. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.