Gå til innhold
Arkivverket

[#83106] Hva skjedde med Hans Christian Stub f i Ålesund 04.08.1861 etter 1876/77?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Hans Christian Stub ble født i Ålesund 04.08.1861 av foreldre Karen Marie Hansdtr.Hjelset og Johan Jacob Britanius Stub.I 1875 bor han sammen med foreldrene og søsken i Ålesund.LenkeHan ble konfirmert i Ålesund 01.10.1876 og med det forsvinner han ut av syne for meg. Er det noen av Digitalarkivets gode hjelpere som klarer å finne ham igjen.Det mangler en bolk av de digitaliserte kirkebøkene for Ålesund mellom 1878-1885. Jeg har prøvd å se i kirkebøkene etter et eventuelt dødsfall på ham i denne perioden, uten hell.Jeg klarer heller ikke å få noe treff som passer , verken i 1900 eller 1910. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Jon.Nei, jeg sjekket klokkerboka fordi skriften var tydeligere der. Men jeg kan selvsagt ha oversett ham. Skal jeg prøve meg på Ministerialboka må nok øynene mine være utvilte. Så jeg får prøve meg på den i morgen tidlig.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

I FT 1900 på Eidi i Nordmøre finn eg Hans Olsen Hjelset f. 1861.Han du søkjer etter er f. 1861, og etternavnet er mora sitt. MEN kvar kjem Olsen frå ???Du får sjå nærare på dette, Rune, og andre ting (gift, død) syndags morgon då augene dine er utkvilte !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen for nye innlegg.Til Jon. Moren het Karen Marie Hansdtr. og hennes far Hans Hansen, så hvor Hans skulle ha tatt Olsen-navnet fra forstår jeg ikke. Men jeg skal selvsagt prøve å følge opp det sporet likevel.Til Elin. Ja, det er familien til Hans Christian. Faren bodde imidlertid i Ålesund på det tidspunktet, og der døde han også 6 år senere. Om det betyr at foreldrene hadde flyttet fra hverandre, vet jeg imidlertid ikke.Jeg kan prøve å sende en mail til Statsarkivet i Trondheim å forhøre meg om det finnes en dødsmelding etter Johan Stub.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.